Nutrinews
RunningNews.gr Forum
RunningNews.gr Forum
Αρχική | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
Αποθήκευση Κωδικού
Ξεχάσατε Κωδικό?

 Όλα τα Forum
 Διάφορα
 Πολιτισμός
 Θεσσαλονίκη. Παλιά παραλία ο ιδανικός πεζόδρομος.
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο θέμα
 Εκτυπώσιμη μορφή
Next Page
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα
Page: of 3

Fidelio
Master Forum-Runner



2582 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύτηκε - 12/11/2013 :  15:27:49  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους




Του Σπύρου Βούγια

Οι πεζόδρομοι είναι ένα θέμα πολύ σημαντικό για τις πόλεις και η συζήτηση γι αυτούς, συνεχής και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, αρθρώνεται συνήθως γύρω από δύο καίρια ζητήματα: την επιλογή του κατάλληλου άξονα και τον έλεγχο των χρήσεων γης μετά την κατασκευή (για να μη γίνουν τρα-πεζόδρομοι).

Οι πρώτες μεγάλες μάχες κερδήθηκαν τις προηγούμενες δεκαετίες με την πεζοδρόμηση των τριών ιστορικών κάθετων αξόνων στο κέντρο της πόλης. Πρώτα έγινε ο κεντρικός αρχαιολογικός Ροτόντας-Καμάρας-Ναυαρίνου επί της Δημητρίου Γούναρη, που επεκτάθηκε ως την Παύλου Μελά και πρέπει να ολοκληρωθεί και να φτάσει στη θάλασσα. Αργότερα, το '97, ο δυτικός μνημειακός της Αριστοτέλους, από την αρχαία αγορά μέχρι τη λεωφόρο Νίκης, ενώ εκκρεμεί ο ανατολικός (Πανεπιστήμιο - Έκθεση - πάρκο Λευκού Πύργου), παραμένοντας ημιτελής και τεμαχισμένος.

Αν και λιγότερο σημαντικός πολεοδομικά από τους παραπάνω, ο πεζόδρομος της Ικτίνου (μαζί με της Ζεύξιδος), σηματοδότησε έντονα από τη δεκαετία του '80 την ανάγκη για προστασία της κίνησης και της ασφάλειας των πεζών σε μια περίοδο απόλυτης κυριαρχίας του Ι.Χ. Κι αυτή η πεζοδρόμηση πρέπει να συνεχιστεί από την Κούσκουρα και τη Βογατσικού μέχρι την παραλία, δίνοντας διέξοδο στη σύγχρονη “κάθοδο των μυρίων”, που κατηφορίζουν καθημερινά προς το θαλάσσιο μέτωπο για να ξεφύγουν λίγο από τη σκιά των θεόρατων πολυκατοικιών της αντιπαροχής. Στην ίδια λογική, αλλά με αποτυχημένο λειτουργικό και αισθητικό σχεδιασμό, κινήθηκε και η εφαρμογή του πολυσυζητημένου πεζόδρομου της Αγίας Σοφίας, που εξακολουθεί να πολώνει αδικαιολόγητα τους Θεσσαλονικείς παραβιάζοντας ανοιχτές θύρες.

Όπως φαίνεται από αυτό το σύντομο ιστορικό, οι πεζόδρομοι της πόλης επιλέγονται σωστά με κατεύθυνση προς την παραλία, τέμνοντας καθέτως τους μεγάλους οδικούς άξονες κυκλοφορίας που εξυπηρετούν το μοτίβο της κίνησης των οχημάτων που επαναλαμβάνεται καθημερινά από την ανατολική προς τη δυτική πλευρά και αντιθέτως. Με τον τρόπο αυτό οι πεζόδρομοι, σαν αστικά ηλιοτρόπια, αναζητούν απεγνωσμένα λίγο περισσότερο φως και ζεστασιά το χειμώνα ανάμεσα στις ρωγμές του τείχους των πολυκατοικιών, καθώς και την ανοιχτή θέα στην άκρη της κατηφορικής διαδρομής που οδηγεί αναπόφευκτα προς τη θάλασσα, την αιώνια μήτρα της πόλης.

Υπάρχει όμως ένας δρόμος, η λεωφόρος Νίκης, το τμήμα δηλαδή της παλιάς παραλίας από τον Λευκό Πύργο μέχρι το λιμάνι, πού ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους. Όχι μόνο γιατί λούζεται στο φως και απολαμβάνει την ήπια θερμοκρασία της μεσημβρινής και απογευματινής ηλιοφάνειας με θέα τον Όλυμπο, αλλά και γιατί συνοψίζει τη νεότερη ιστορία της πόλης, αποτελώντας το πιο αναγνωρίσιμο κομμάτι της ταυτότητάς της. Για τη διάσωση αυτής της αρχετυπικής εικόνας και τη διατήρηση της φυσιογνωμίας της, δόθηκαν (και ευτυχώς κερδήθηκαν) πολλές μάχες, πρώτα από την Ένωση Πολιτών για την προστασία της παλιάς παραλίας που ιδρύσαμε με τον Γιάννη Μπουτάρη στις αρχές του '90. Αφού αποτρέψαμε το σχεδιαζόμενο “μπάζωμα”, οργανώσαμε το καλοκαίρι του '96, με την Ένωση Πολιτών Θεσσαλονίκης για το περιβάλλον και τον πολιτισμό, την πρώτη πιλοτική πεζοδρόμηση της λεωφόρου Νίκης, στο πλαίσιο μιας γενικότερης καμπάνιας για την κίνηση και τα δικαιώματα των πεζών.

Η παραλία λειτούργησε τότε, για πρώτη φορά, ως ιδανικός πεζόδρομος, προσφέροντας μια συγκλονιστική εμπειρία για χιλιάδες ανθρώπους. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη μαγική ανάμνηση της απίστευτης ηρεμίας, της απρόσμενης ησυχίας και της απόλυτης ευχαρίστησης που χαρίζει η βόλτα δίπλα στο νερό, με όλη την άνεση του χώρου και την ασφάλεια μακριά από το αγριεμένο πλήθος των μηχανοκίνητων οχημάτων. Δεν ξεχνώ όμως και την οργή των έξαλλων οδηγών, την απελπισία των οργάνων της τροχαίας και το απίστευτο μποτιλιάρισμα στους υπόλοιπους δρόμους, αφού το εγχείρημα δεν είχε προετοιμαστεί, οργανωθεί και υποστηριχθεί σωστά. Το ίδιο συμβαίνει μέχρι σήμερα και στα επαναλαμβανόμενα πειράματα πεζοδρόμησης με διάφορες αφορμές (εβδομάδα χωρίς αυτοκίνητο, ΄΄Θεσσαλονίκη αλλιώς΄΄ κτλ.) αφού μία εξαίρεση (περιστασιακή εφαρμογή ενός μέτρου) επιβεβαιώνει πάντοτε τον κανόνα (κυριαρχία του Ι.Χ. στους δρόμους της πόλης).

Λίγους μήνες αργότερα, στις αρχές του ΄97 (χρονιά που η Θεσσαλονίκη ήταν η πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης), η παλιά παραλία έκλεισε και πάλι υποχρεωτικά αυτή τη φορά για δύο ολόκληρους μήνες για τη ριζική ανανέωση του οδοστρώματος. Ύστερα από μερικές μέρες αναστάτωσης, η κυκλοφορία προσαρμόστηκε ομαλά, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία πέρα από την αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης στη Μητροπόλεως. Ήταν θυμάμαι αλκυονίδες μέρες και η απόλαυση αυτού του ιδανικού πεζοδρόμου έντονη και συνεχής, ενώ η πόλη προσαρμόστηκε γρήγορα και έμαθε να λειτουργεί χωρίς να παρατηρούνται έκρυθμες καταστάσεις.

Η τεχνοκρατική αξιολόγηση της εμπειρίας αυτής, με τον αναλυτικό καταμερισμό των μετακινήσεων της Νίκης στους παράλληλους δρόμους, παρουσιάστηκε σε άρθρο μου, του Σεπτεμβρίου του ΄97, από το βιβλίο: ΄΄Η Θεσσαλονίκη είναι μια πεταλούδα΄΄. Πολύ περιληπτικά, από τον κυκλοφοριακό φόρτο της λεωφόρου Νίκης (που τότε κυμαινόταν από 50-60.000 αυτοκίνητα/ημέρα) ένα ποσοστό 25-30%, δηλαδή 15-20.000, μεταφέρθηκε σε άλλα μέσα (λεωφορεία, ταξί) ή δεν έγινε καθόλου. Η υπόλοιπη κυκλοφορία κατανεμήθηκε σχεδόν ισόρροπα στο δίκτυο των παράλληλων αξόνων που έχουν την ίδια κατεύθυνση. Έτσι η Μητροπόλεως πήρε το 30%, από 20% η οδός Ερμού και η Εγνατία, ενώ το υπόλοιπο μοιράστηκε κατά ένα μικρότερο ποσοστό στην Αγίου Δημητρίου και περισσότερο στην περιφερειακή οδό. Η συνεχής παρουσία της τροχαίας βοήθησε στην ομαλή ροή των οχημάτων, ενώ οι οδηγοί αποδέχτηκαν το γεγονός και προσαρμόστηκαν αδιαμαρτύρητα μετά από λίγες ημέρες. Το άρθρο καταλήγει σε πρόταση πεζοδρόμησης της Λ.Νίκης κάθε Σαββατοκύριακο (από το μεσημέρι του Σαββάτου μέχρι το βράδυ της Κυριακής) ώστε να εγγραφεί στην μνήμη και στη συνείδηση των μετακινουμένων ως μέρος μιας τακτικής εβδομαδιαίας ρουτίνας και όχι ως ένα εξαιρετικό γεγονός.

Με την ίδια λογική σήμερα, ύστερα από 16 χρόνια προσπαθειών από οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και με τη στήριξη της νέας δημοτικής αρχής, μπορεί να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος και να αποφασιστεί η μόνιμη πεζοδρόμηση της παλιάς παραλίας. Για να γίνει αυτό, χρειάζονται εκτός από την απαραίτητη ζύμωση και τον διάλογο με τους πολίτες, μια σειρά από ρυθμίσεις και μέτρα (όχι πολλά, ούτε ακριβά) που θα υποστηρίξουν την τολμηρή αυτή επιλογή. Το κυριότερο από τα μέτρα αυτά είναι η μετατόπιση της αποκλειστικής λωρίδας για λεωφορεία από τη Μητροπόλεως στην Τσιμισκή με αντίθετη κατεύθυνση προς την υπόλοιπη κυκλοφορία (contra-flow bus lane). Με τον τρόπο αυτό, που θα βοηθήσει και την ταχύτερη κίνηση των λεωφορείων χωρίς απώλεια λειτουργικού χώρου (αφού η αριστερή πλευρά της Τσιμισκή είναι μονίμως κατειλημμένη από παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα) θα απελευθερωθεί μια ακόμα λωρίδα στη Μητροπόλεως που θα απορροφήσει τη μισή περίπου κυκλοφορία της λεωφόρου Νίκης. Οι υπόλοιπες μετακινήσεις, που είναι ήδη μειωμένες κατά 20% και κυμαίνονται σήμερα περί τις 40.000 ημερησίως, θα κατανεμηθούν αυτομάτως, όπως προαναφέρθηκε στους παραλλήλους άξονες και στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς.

Συνοψίζοντας λοιπόν τις προϋποθέσεις, απαιτούνται: α) Η κατανόηση της μεγάλης σημασίας αυτής της παρέμβασης για τη φυσιογνωμία και την ταυτότητα της πόλης και την αποκατάσταση της σχέσης της με τη θάλασσα. β) Η πειστική αιτιολόγησή της προς όλους τους Θεσσαλονικείς μέσα από διάλογο και η υποστήριξη της εφαρμογής της στην πράξη από την τροχαία, ειδικά τις πρώτες κρίσιμες εβδομάδες και γ) Η θαρραλέα βούληση του δήμου. Αν ο δήμαρχος θέλει να είναι ο εκφραστής των ονείρων της πόλης του, μπορεί με τόλμη και αυτοπεποίθηση να κάνει αυτό το όνειρο πραγματικότητα: Να πεζοδρομήσει τώρα μόνιμα την παλιά παραλία.

http://www.parallaximag.gr/parallax-view/palia-paralia-o-idanikos-pezodromos

People make life so much worse than it has to be and believe me, it's a nightmare without their help. ~ Boris Yelnikoff

gargadua
Master Forum-Runner

Afghanistan


7473 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 12/11/2013 :  15:55:22  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
Η αλήθεια είναι ότι αυτή πόλη θέλει αρκετές παρεμβάσεις.

Ηττημένος δεν είναι αυτός που χάνει αλλά αυτός που παραιτείται.
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

Fidelio
Master Forum-Runner



2582 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 12/11/2013 :  16:11:41  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
Αυτή η πόλη , ακόμα και έτσι όπως είναι , έχει μια δυναμική απαράμιλλη. Την είχα νιώσει όπως πολλοί άλλοι περαστικοί στο παρελθόν , στα 19 μου χρόνια με αφορμή την εκδρομή του σχολείου μου (Από την Τρίπολη). Σήμερα η μοίρα με οδήγησε στο να γίνω δημότης της. Τίποτα δεν είναι τυχαίο λένε σε αυτήν την ζωή..(ερωτικός μετανάστης γαρ). Παρόλο που βλέπω πολλά και νιώθω απογοητευση , ωστόσο διατηρείται περιέργως ένα ηθικό θετικό περπατώντας στα μονοπάτια της.

Αν γίνουν αυτές οι παρεμβάσεις τα επομενα χρόνια πρόκειται να δουμε την αναγέννηση μιας απο τις ομορφότερες πολεις στην Ευρώπη, παρόλο που δεν είναι εύκολο να προλάβουμε την τεχνολογική εξέλιξη πολεων που προνόησαν δεκαετίες νωρίτερα. Αλλά με τα γεγονότα που προηγήθηκαν τα χρόνια που πέρασαν, τις ανομίες, υπεξαιρέσεις αλλά και λοιπες νοοτροπίες μας ως πολίτες , είναι αποριάς άξιο πως ακόμα στέκεται.

Μερικές φορές κάποια ερωτήματα καλό είναι να παραμένουν αναπάντητα για να μην χάνουν κάποιες καταστάσεις μαζί με εικόνες, την μαγεία τους.

People make life so much worse than it has to be and believe me, it's a nightmare without their help. ~ Boris Yelnikoff

Edited by - Fidelio on 12/11/2013 16:13:56
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

skiritis
Advanced Forum-Runner

401 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 12/11/2013 :  22:16:59  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
quote:
Originally posted by Fidelio

Αυτή η πόλη , ακόμα και έτσι όπως είναι , έχει μια δυναμική απαράμιλλη. Την είχα νιώσει όπως πολλοί άλλοι περαστικοί στο παρελθόν , στα 19 μου χρόνια με αφορμή την εκδρομή του σχολείου μου (Από την Τρίπολη). Σήμερα η μοίρα με οδήγησε στο να γίνω δημότης της. Τίποτα δεν είναι τυχαίο λένε σε αυτήν την ζωή..(ερωτικός μετανάστης γαρ). Παρόλο που βλέπω πολλά και νιώθω απογοητευση , ωστόσο διατηρείται περιέργως ένα ηθικό θετικό περπατώντας στα μονοπάτια της.

Αν γίνουν αυτές οι παρεμβάσεις τα επομενα χρόνια πρόκειται να δουμε την αναγέννηση μιας απο τις ομορφότερες πολεις στην Ευρώπη, παρόλο που δεν είναι εύκολο να προλάβουμε την τεχνολογική εξέλιξη πολεων που προνόησαν δεκαετίες νωρίτερα. Αλλά με τα γεγονότα που προηγήθηκαν τα χρόνια που πέρασαν, τις ανομίες, υπεξαιρέσεις αλλά και λοιπες νοοτροπίες μας ως πολίτες , είναι αποριάς άξιο πως ακόμα στέκεται.

Μερικές φορές κάποια ερωτήματα καλό είναι να παραμένουν αναπάντητα για να μην χάνουν κάποιες καταστάσεις μαζί με εικόνες, την μαγεία τους.

People make life so much worse than it has to be and believe me, it's a nightmare without their help. ~ Boris Yelnikoff



Πατριωτικούς χαιρετισμούς από ένα ομοιοπαθούντα (ερωτικό μετανάστη στη Θεσσαλονίκη) Τριπολιτσιώτη!!!
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

Fidelio
Master Forum-Runner



2582 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 12/11/2013 :  23:19:25  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
Ευχαριστώ και ανταποδίδω τους χαιρετισμους.

Αφου τόλμησαν να πεζοδρομήσουν την ΙΒ και το υπόλοιπο κέντρο της Τρίπολης τότε εχω ελπίδες και την Νίκης!



People make life so much worse than it has to be and believe me, it's a nightmare without their help. ~ Boris Yelnikoff
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

bkafkas
Forum-Runner

Greece
177 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 13/11/2013 :  06:47:07  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
Toν Δρ. Βουγια πέρα από καθηγητή μου τον ειχα και επιβλεπωντα στην διπλωματική μου (1995). Εκει γνωριστηκαμε προσωπικα και πολλες φορες συζητουσαμε περα απο το κυκλοφοριακο της Θεσ/νικης αλλά και για το συγκεκριμενο θεμα (από τοτε!!!!). Με μεγαλη μου χαρα βλεπω πως επανερχεται στο θεμα της πεζοδρομησης με πολυ απλες και ανεξοδες λυσεις που αν οι αρχες εφαρμοσουν η πολη μας θα δειξει ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ!!!!!!
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

skiritis
Advanced Forum-Runner

401 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 13/11/2013 :  10:21:50  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
quote:
Originally posted by Fidelio

Ευχαριστώ και ανταποδίδω τους χαιρετισμους.

Αφου τόλμησαν να πεζοδρομήσουν την ΙΒ και το υπόλοιπο κέντρο της Τρίπολης τότε εχω ελπίδες και την Νίκης!



People make life so much worse than it has to be and believe me, it's a nightmare without their help. ~ Boris Yelnikoff



Μακάρι, αλλά όσον αφορά την πεζοδρόμηση της ΙΒ' και άλλων κεντρικών οδών της Τρίπολης, μάλλον το αποτέλεσμα είναι μια ελληνική πρωτοτυπία, οι "δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας". Το Σεπτέμβριο που βρέθηκα για 15 μέρες είδα έναν αχταρμά από πεζούς, ποδήλατα, μηχανάκια και οχήματα τροφοδοσίας...και μηχανές των ΔΙ.ΑΣ.
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

Rigelian
Master Forum-Runner

Greece
10616 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 13/11/2013 :  10:27:03  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω με τις πεζοδρομήσεις αν δεν υπάρξει εναλλακτική για τα αυτοκίνητα. Πχ υπόγειες αρτηρίες κτλ.
Το πρόβλημα είναι το μποτιλιάρισμα. Αν το εντείνεις έχεις περισσότερη ρύπανση, μεγαλύτερη κατανάλωση, χαμένες εργατοώρες, εκνευρισμός κτλ.

Ας ξεφύγουμε λίγο (ειδικά αρκετοί συγκοινωνιολόγοι) από την μανία ενάντια στην αυτοκίνηση...

Το θέμα είναι να υπάρχουν κίνητρα για να χρησιμοποιούμε τα ΜΜΜ, όχι αντικίνητρα για να μην χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητα.
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

stypag
Forum-Runner

89 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 13/11/2013 :  13:37:03  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
η μπαλιτσα χαθηκε στα χρονια της αντιπαροχης!
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

bkafkas
Forum-Runner

Greece
177 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 13/11/2013 :  14:10:58  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
quote:
Originally posted by Rigelian

Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω με τις πεζοδρομήσεις αν δεν υπάρξει εναλλακτική για τα αυτοκίνητα. Πχ υπόγειες αρτηρίες κτλ.
Το πρόβλημα είναι το μποτιλιάρισμα. Αν το εντείνεις έχεις περισσότερη ρύπανση, μεγαλύτερη κατανάλωση, χαμένες εργατοώρες, εκνευρισμός κτλ.

Ας ξεφύγουμε λίγο (ειδικά αρκετοί συγκοινωνιολόγοι) από την μανία ενάντια στην αυτοκίνηση...

Το θέμα είναι να υπάρχουν κίνητρα για να χρησιμοποιούμε τα ΜΜΜ, όχι αντικίνητρα για να μην χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητα.




Αγαπητε Rigellian στη λύση που αναφερει ο Dr Βουγιας δεν αναφερεται πουθενα σε λύση κατα της μετακινησης με αυτοκινητο. Ισα-ισα προτεινει το συμμαζεμα της Τσιμισκη με την κοντρα λεωφορειολωριδα ωστε να αποσυμφοριστει η Μητροπολεως και να διοχετευτει η κινηση από λιμάνι προς κεντρο ορθοτερα. Λυσεις σου στυλ υποθαλλασιας αρτηριας δεν νομιζω οτι παιζουν αυτη τη στιγμη με περιοριμενα μπατζετ. Οσο αφορα τη λύση της κοντρα κυκλοφορίας αν εισαι λιγο παλιοτερος θυμαμσαι που για να αποσυμφοριστει η Ολγας το πρωι δινανε 1 λωριδα κοντρα κινηση στην παραλία, ποοσο αποσυμφοριζοταν η Ολγας? Το μεγαλο θεμα της Θεσ/νικης παραμενει το παρκαρισμα στο κεντρο...
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

Rory
Senior Forum-Runner

Greece


618 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 13/11/2013 :  14:49:55  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
Αν δημιουργηθεί σωστή υποδομή στα μέσα μαζικής μεταφοράς (κεντρικές αρτηρίες με ανταποκρίσεις προς κέντρο κλπ), θα απαξιωθούν από μόνοι τους οι δρόμοι του κέντρου που ούτως η άλλως είναι δυσκίνητοι.
Είναι τόσο άσχημη η κατάσταση στα μεταφορικά της πόλης που δεν νομίζω πως υπάρχει λύση σταδιακής βελτίωσης.
Ότι είναι να γίνει πρέπει να γίνει ριζικά απ τη μια μέρα στην άλλη. Θα γκρινιάξει λίγο ο κόσμος στην αρχή αλλά μετά όλα Οκ!





-------------------------
Επιτρέπεται να πέσεις...επιβάλλεται να σηκωθείς!
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

Fidelio
Master Forum-Runner



2582 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 13/11/2013 :  14:58:47  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
Στο παραπάνω κείμενο καθώς και σε άλλα σχετικά απο το ίδιο Portal και πάνω στην ίδια ιδέα, δίνονται εναλακτικές λύσεις τεχνικής φύσεως, δεν είναι μόνο μια επιπόλαια οικολογική πρόταση. Ακριβώς όπως το σημειώνει και ο bkafkas πιο πάνω. Ο Σ.Βουγιας είναι τοπογράφος μηχανικός με ειδικευση στον σχεδιασμό μεταφορών , πλην άλλων, και με το όραμα μιας διαφορετικής πόλης εδώ και πολλά χρόνια (φωνή βοώντος..). Διαισθητικά , γιατί δεν είμαι ειδικός επι του θέματος, τον εμπιστεύομαι σε ότι γράφει όχι μόνο από φιλοσοφική άποψη αλλά και δίνοντας συνοπτικά κάποια στοιχεία.

Από την άλλη μεριά αν δεν περάσει στην συνείδηση του πολίτη πως πρέπει να αρχίσει να περπατά για να αλλάξει η ποιοτητα της ζωής του και της επικοινωνίας του , της πόλης του κ.ο.κ, καμιά πρόταση δεν θα μπορέσει να αλλάξει την νοοτροπία κανενός. Ετσι λοιπον ξεκινά πάντα μια ιδέα να υλοποιείται πιλοτικά, κάθε πρώτη κυριακή λοιπον του μηνός η Νικης θα γίνεται πεζόδρομος για κάποιες ώρες.

Το ίδιο αναφέρεται και στο guardian, πως οι πεζοδρομημένες πόλεις έχουν πιο συνετούς και "ευτυχισμένους" πολίτες. Βιωματικά τουλάχιστον όλοι πρέπει να συμφωνούμε σε αυτό χωρίς να χρειαζόμαστε ερευνητές ψυχιατρους να μας υποδείξουν τα αυτονόητα...


quote:
Μακάρι, αλλά όσον αφορά την πεζοδρόμηση της ΙΒ' και άλλων κεντρικών οδών της Τρίπολης, μάλλον το αποτέλεσμα είναι μια ελληνική πρωτοτυπία, οι "δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας". Το Σεπτέμβριο που βρέθηκα για 15 μέρες είδα έναν αχταρμά από πεζούς, ποδήλατα, μηχανάκια και οχήματα τροφοδοσίας...και μηχανές των ΔΙ.ΑΣ.


Αναμενόμενο. Ειδικά για εμάς εκει κάτω. Είμαστε δύσκολοι άνθρωποι, πραγματικά θεωρώ θαύμα που τελικά είχε λαική απήχηση η παρέμβαση αυτή. Προφανώς οφειλεται στην πιο ανοιχτομυαλη γενιά που εδώ και χρόνια προσπαθεί να φέρει την αλλαγή.

Περσυ τον χειμώνα ήμουν κάτω και προλαβα ακόμα τις εργασίες. Θα κατέβω και φέτος κάποια στιγμή να δω το αποτέλεσμα.


Σήμερα μέσα από την ομάδα Για μια καλύτερη θεσσαλονικη:

Η έξοδος προς την θάλασσα είναι έξοδος προς τον Ολυμπο! Η πόλη έχει φανταστικές δυνατότητες που δυστυχώς τα σημερινά προβλήματα δεν μας αφήνουν να τις διακρίνουμε..




People make life so much worse than it has to be and believe me, it's a nightmare without their help. ~ Boris Yelnikoff
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

Rigelian
Master Forum-Runner

Greece
10616 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 13/11/2013 :  15:06:55  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
quote:
Originally posted by bkafkas

quote:
Originally posted by Rigelian

Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω με τις πεζοδρομήσεις αν δεν υπάρξει εναλλακτική για τα αυτοκίνητα. Πχ υπόγειες αρτηρίες κτλ.
Το πρόβλημα είναι το μποτιλιάρισμα. Αν το εντείνεις έχεις περισσότερη ρύπανση, μεγαλύτερη κατανάλωση, χαμένες εργατοώρες, εκνευρισμός κτλ.

Ας ξεφύγουμε λίγο (ειδικά αρκετοί συγκοινωνιολόγοι) από την μανία ενάντια στην αυτοκίνηση...

Το θέμα είναι να υπάρχουν κίνητρα για να χρησιμοποιούμε τα ΜΜΜ, όχι αντικίνητρα για να μην χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητα.




Αγαπητε Rigellian στη λύση που αναφερει ο Dr Βουγιας δεν αναφερεται πουθενα σε λύση κατα της μετακινησης με αυτοκινητο. Ισα-ισα προτεινει το συμμαζεμα της Τσιμισκη με την κοντρα λεωφορειολωριδα ωστε να αποσυμφοριστει η Μητροπολεως και να διοχετευτει η κινηση από λιμάνι προς κεντρο ορθοτερα. Λυσεις σου στυλ υποθαλλασιας αρτηριας δεν νομιζω οτι παιζουν αυτη τη στιγμη με περιοριμενα μπατζετ. Οσο αφορα τη λύση της κοντρα κυκλοφορίας αν εισαι λιγο παλιοτερος θυμαμσαι που για να αποσυμφοριστει η Ολγας το πρωι δινανε 1 λωριδα κοντρα κινηση στην παραλία, ποοσο αποσυμφοριζοταν η Ολγας? Το μεγαλο θεμα της Θεσ/νικης παραμενει το παρκαρισμα στο κεντρο...



Διευκρίνιση: Δεν είμαι Σαλονικιός! Αλλά ανέβαινα σχεδόν μια φορά τον μήνα για κάποιες μέρες από 2003 έως σχεδόν το 2011.

Μιλώ λίγο πιο γενικά, εστιάζω στην "πεταλούδα" που γράφτηκε πιο πάνω.
Η λύση στα κυκλοφοριακά είναι απλή όταν υπάρχουν χρήματα: Υπόγει ή υπέργεια μέσα σταθερής τροχιάς, μα όχι τραμ. Συγκοινωνία, δηλαδή, η οποία δεν κάνει interact με δρόμους.
Σήμερα, πρόβλημα.

Η στάθμευση είναι πάντα πρόβλημα αλλά εδώ η λύση είναι κάπως απλούστερη, κατά τη γνώμη μου: Πρέπει είτε να επιτρέπεται είτε να απαγορεύεται. Ελεγχόμενες / για κατοίκους / μέγιστες διάρκειες ποτέ δεν έχουν αποτελέσματα και πολυπλοκοποιούν χωρίς λόγο ένα πρόβλημα.

Φυσικά, όλα τα της συγκοινωνίας/κυκλοφορίας χρειάζονται κεντρικό μητροπολιτικό σχεδιασμό, όχι να βγαίνει ο κάθε κομπλεξικός δημαρχίσκος να μονοδρομεί κατά το δοκούν και να κάνει μπάχαλο (να μην πω μπ....) την κυκλοφορία γύρω γύρω.
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

bkafkas
Forum-Runner

Greece
177 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 13/11/2013 :  16:24:17  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
quote:
Originally posted by Rigelian

quote:
Originally posted by bkafkas

quote:
Originally posted by Rigelian

Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω με τις πεζοδρομήσεις αν δεν υπάρξει εναλλακτική για τα αυτοκίνητα. Πχ υπόγειες αρτηρίες κτλ.
Το πρόβλημα είναι το μποτιλιάρισμα. Αν το εντείνεις έχεις περισσότερη ρύπανση, μεγαλύτερη κατανάλωση, χαμένες εργατοώρες, εκνευρισμός κτλ.

Ας ξεφύγουμε λίγο (ειδικά αρκετοί συγκοινωνιολόγοι) από την μανία ενάντια στην αυτοκίνηση...

Το θέμα είναι να υπάρχουν κίνητρα για να χρησιμοποιούμε τα ΜΜΜ, όχι αντικίνητρα για να μην χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητα.




Αγαπητε Rigellian στη λύση που αναφερει ο Dr Βουγιας δεν αναφερεται πουθενα σε λύση κατα της μετακινησης με αυτοκινητο. Ισα-ισα προτεινει το συμμαζεμα της Τσιμισκη με την κοντρα λεωφορειολωριδα ωστε να αποσυμφοριστει η Μητροπολεως και να διοχετευτει η κινηση από λιμάνι προς κεντρο ορθοτερα. Λυσεις σου στυλ υποθαλλασιας αρτηριας δεν νομιζω οτι παιζουν αυτη τη στιγμη με περιοριμενα μπατζετ. Οσο αφορα τη λύση της κοντρα κυκλοφορίας αν εισαι λιγο παλιοτερος θυμαμσαι που για να αποσυμφοριστει η Ολγας το πρωι δινανε 1 λωριδα κοντρα κινηση στην παραλία, ποοσο αποσυμφοριζοταν η Ολγας? Το μεγαλο θεμα της Θεσ/νικης παραμενει το παρκαρισμα στο κεντρο...



Διευκρίνιση: Δεν είμαι Σαλονικιός! Αλλά ανέβαινα σχεδόν μια φορά τον μήνα για κάποιες μέρες από 2003 έως σχεδόν το 2011.

Μιλώ λίγο πιο γενικά, εστιάζω στην "πεταλούδα" που γράφτηκε πιο πάνω.
Η λύση στα κυκλοφοριακά είναι απλή όταν υπάρχουν χρήματα: Υπόγει ή υπέργεια μέσα σταθερής τροχιάς, μα όχι τραμ. Συγκοινωνία, δηλαδή, η οποία δεν κάνει interact με δρόμους.
Σήμερα, πρόβλημα.

Η στάθμευση είναι πάντα πρόβλημα αλλά εδώ η λύση είναι κάπως απλούστερη, κατά τη γνώμη μου: Πρέπει είτε να επιτρέπεται είτε να απαγορεύεται. Ελεγχόμενες / για κατοίκους / μέγιστες διάρκειες ποτέ δεν έχουν αποτελέσματα και πολυπλοκοποιούν χωρίς λόγο ένα πρόβλημα.

Φυσικά, όλα τα της συγκοινωνίας/κυκλοφορίας χρειάζονται κεντρικό μητροπολιτικό σχεδιασμό, όχι να βγαίνει ο κάθε κομπλεξικός δημαρχίσκος να μονοδρομεί κατά το δοκούν και να κάνει μπάχαλο (να μην πω μπ....) την κυκλοφορία γύρω γύρω.



1) Ο Δρ. Βουγιας ειναι πολιτικος μηχανικος με ειδικοτητα συγκοινωνιολογου. (οχι τοπογραφος)
2) ΔΕν μιλησε ΠΟΥΘΕΝΑ στο αρθρο για λυση τραμ. Απλα μιλησε για διευθετηση ενος βασικου κεντρικου αξονα της θεσ/νικης. Συγκεκριμενα προτεινε το ΣΚ η αριστερη λωριδα να αδειασει από τα παρανομα παρκαρισμενα και να γινει "λεωφοροδιαδρομος ΑΝΤΙΘΕΤΗΣ στην υπαρχουσα κινηση κυκλοφοριας ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΜΜ", κατι σαν την Πανεπιστημιού(?) αν την λενε ετσι στην Αθηνα (συγχωρεστε με και εγω απο Θεσ/νικη ειμαι). Κοστος=0€ (μπας και ξαναπιασουν δουλεια τα τζινια της δημοτικης)
3) Οι λυσεις υπεργειαςς, υπογειας και τραμ εχουν γραφτει απειρες διπλωματικες μελετες αλλα χωρις €€€€ ειναι ασκησεις επι χαρτου
4) Αντιστοιχως υπαρχουν λυσεις για την ελεγχομενη σταυθμευση (εξυπνες καρτες με χρεωση, ειδοποιηση στο κινητο κτλ), που τα μελετουσαμε στο εργαστηριο και σε καποια εταιρια συγκοινωνιακων μελετων και εφαρμογων αργοτερα αλλα δυστυχως ποτε δεν εφαρμοστηκαν
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

Fidelio
Master Forum-Runner



2582 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 13/11/2013 :  20:27:13  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
Εντάξει χρειάζεται , εννοείται, αποφαστική κινητοποιηση από όλες τις μεριές.Δηλαδή, κοντά σε αυτές τις σχτετικά ανέξοδες παρεμβάσεις για πεζοδρομήσεις, δεδομένης της εξυγίανησης της οικονομιας και της δημοτικής διοικησης, έρχεται και η αποπεράτωση του έργου του μετρό. (η ιστορία του μετρό στην θεσσαλονίκη μαθαίνω πως είναι σαν αυτή με το γιοφύρι της Αρτας... Αλλά που θα πάει.)

Ενα ακόμα πιο φιλόδοξο σχέδιο , που φυσικά αγγίζει τα όρια της επιστημονικής φαντασίας στην πράξηείναι και η ζευξη του θερμαικού. Σχέδια όμως υπάρχουν:

http://www.archisearch.gr/article/369/protasi-zefksis-therma%CF%8Akoy-kolpoy---mal-vi-architects.htm

Οταν ξέρεις οτι τουλάχιστον έχουν μελετηθεί αυτές οι ιδέες , εκτός απο ελπίδα και ονειρο , έχεις και μια βάση πάνω στην οποία μπορείς να πατήσεις ως ενεργός πόλιτης της πόλης σου. Με την υποστήριξη λοιπον αυτής της πιλοτικής πεζοδρόμησης εμείς σαν απλοί άνθρωποι κάνουμε αποφασιστικά βήματα. Βασικά αν το θελήσει ο κόσμος της θεσσαλονικης όλα τα άλλα είναι έτοιμα..



People make life so much worse than it has to be and believe me, it's a nightmare without their help. ~ Boris Yelnikoff

Edited by - Fidelio on 13/11/2013 22:41:10
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

Bloom
Senior Forum-Runner

Greece
659 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 13/11/2013 :  20:34:36  Εμφάνιση Προφίλ  Απάντηση σε αποστρόφους
Κι εγώ νόμιζα κάποτε πως η ωωω-ωωω-όμορφη Θεσσαλονίκη είναι μια ωραία πόλη με πολλές προοπτικές, μέχρι που πήγα και είδα μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη συγκρίσιμου μεγέθους: το Ρόττερνταμ.

Όλοι οι Έλληνες πρέπει να πάνε μια φορά στη ζωή τους στη βόρεια Ευρώπη, θα ήταν πολύ διδακτική εμπειρία. Πρέπει να επιβληθεί ως υποχρεωτική εκδρομή με το σχολείο. Μεταξύ πολλών άλλων φαντασιώσεων που θα αποβάλλαμε, μαζί με πλήθος απομυθοποιήσεις για το τι μπορούμε "εμείς οι Έλληνες" (τον κακό μας τον καιρό μπορούμε), θα καταλαβαίναμε και πόσο ΑΘΛΙΑ, ΚΑΚΑΣΧΗΜΗ και ΑΠΟΚΡΟΥΣΤΙΚΗ είναι η ωωω-ωωω-όμορφη Θεσσαλονίκη. Σε κάποιες περιοχές είναι τόσο χάλια που οι κάτοικοί τους έπρεπε να παίρνουν μόνιμη μηνιαία αποζημίωση. Οι πεζόδρομοι δεν μπορούν να διασώσουν το ελεϊνό χάλι αυτής της χαβούζας. Η μόνη αποτελεσματική πολεοδομική δράση είναι το συστηματικό γκρέμισμα, με πυρηνικό όπλο αν γίνεται, για να τελειώνουμε μια και καλή.
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας
Page: of 3 Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
Επόμενη σελίδα
 Νέο Θέμα  Απάντηση στο θέμα
 Εκτυπώσιμη μορφή
Μετάβαση σε:
RunningNews.gr Forum © RunningNews.gr Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000