Nutrinews
RunningNews.gr Forum
RunningNews.gr Forum
Αρχική | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
 Όλα τα Forums
 Τα πάντα για το τρέξιμο
 Ερωτήματα & Προβληματισμοί
 Καυγάδες δρομέων με οδηγούς - Ευθύνες

Σημείωση: Πρέπει να είστε εγγεγραμένος για να δημοσιεύσετε.
Για να εγγραφείτε, κάντε κλικ εδώ. Η εγγραφή είναι ΔΩΡΕΑΝ!

Screensize:
Όνομα Χρήστη:
Κωδικός:
Κατάσταση μορφοποίησης:
Μορφοποίηση: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Μήνυμα:

* HTML is OFF
* Forum Code είναι ενεργοποιημένος
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

ΠΡΟΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗnbsp; ΘΕΜΑΤΟΣ
Koukouvagia Δημοσιευτηκε - 14/04/2014 : 14:04:47
Θα ήθελα να αναφέρω ένα συμβάν που με προβλημάτισε, χτες που έτρεχα στην Διαδ. Παύλου στην Γλυφάδα (τον δρόμο κάτω από την παραλιακή, απ'όπου περνάνε και οι αγώνες του ΣΔΥΑ):

Ενώ έτρεχα, άκουγα από μακριά μπροστά μου (καμιά 300αριά μέτρα πιό μπροστά) φωνές απίστευτης έντασης και ασύλληπτα βρισίδια (ακόμα και για "ναυτικό" επίπεδο!). Πλησιάζοντας πιό κοντά, είδα ότι επρόκειτο για έναν δρομέα που ήταν εντελώς εκτός εαυτού και έβριζε έναν οδηγό (που δεν είχε κατέβει από το αυτοκίνητο, αλλά είχε ανοίξει το παράθυρό του), ενώ ήταν και ένας τρίτος που συγκρατούσε κάπως τον δρομέα.
Όλη την ώρα που ο οδηγός τα "άκουγε" (όση ώρα τουλάχιστον είδα εγώ περνώντας από δίπλα), προσπαθούσε να του μιλήσει ήρεμα και ψύχραιμα, ενώ 2 μισές κουβέντες που άκουσα φευγαλέα μου ακούστηκαν λογικές και στο πνεύμα του "...όταν τρέχουμε πάνω στον δρόμο πρέπει να παίρνουμε και εμείς κάποια μέτρα ασφαλείας...." Μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια, δεν ήταν εύκολο να ακουστεί μπροστά στον δρομέα ο οποίος είναι αδύνατον να διανοηθείτε πως έκανε αν δεν το βλέπατε μπροστά σας.
Πρέπει να είχα απομακρυνθεί πάνω από 500 μέτρα, ενώ οι φωνές και τα βρισίδια του δρομέα εξακολουθούσαν να ακούγονται και τελικά σταμάτησα να τα ακούω, απλά γιατί πλέον είχα απομακρυνθεί αρκετά...

Δεν θα σταθώ στο ποιός έφταιγε και ποιός όχι, άλλωστε δεν ήμουν μπροστά στο συμβάν το ίδιο για να μπορέσω να εκφέρω γνώμη. Θα σταθώ όμως στο ότι και χίλια δίκια να έχουμε, με την συμπεριφορά μας μπορεί και να τα χάσουμε... Δεν φτάνει να έχουμε δίκιο, πρέπει να μπορούμε να το υποστηρίξουμε και σωστά. Η αντανακλαστική μου αντίδραση πχ, ήταν τα ταχθώ μέσα μου με το μερος του οδηγού χωρίς να ξέρω τι έχει προηγηθεί (μπορεί να ήταν και ο χάρος με ρόδες!), απλά και μόνο από την εικόνα που έβλεπα (και κυρίως αυτήν που άκουγα)!

Να διευκρινίσω ότι υπεράνω δεν είμαι ούτε και εγώ και εν μέρει, το εν λόγω ποστ το γράφω και για μένα. Ωστόσο, όταν τα 2 εμπλεκόμενα μέρη αντιδρούν τόσο διαφορετικά και αντίθετα (γιατί αλλιώς θα ήταν πιστεύω να αρχίσουν να βρίζουν και οι 2, ώστε η ένταση να κλιμακωθεί στο άψε σβήσε και αλλιώς όταν ο ένας εκ των δύο αντιδρά "πυροσβεστικά") και η ένταση παρολαυτά ανεβαίνει, τότε θεωρώ ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, πρωτίστως κοινωνικό (παρά θέμα ΚΟΚ!)...

Τέλος ένα σχόλιο από φίλο που συζητήσαμε το θέμα μαζί, το οποίο επαναλαμβάνω δεν είναι κρίση πάνω στην παραπάνω κατάσταση (ποιός έφταιγε και ποιός όχι), αλλά σαν αφορμή από το συμβάν και σαν γενικό σχόλιο που δεν πρέπει να ξεχνάμε όλοι εμείς που τρέχουμε πάνω σε δρόμο:
Οι δρόμοι είναι για τα αυτοκίνητα. Αν εμείς τρέχουμε πάνω στον δρόμο, εμείς πρέπει να προσέχουμε πρωτίστως για την ασφάλειά μας και να μην αφηνόμαστε έρμαια στις διαθέσεις και την ασχετοσύνη του κάθε ανεύθυνου, επικίνδυνου και απρόσεκτου οδηγού που (μπορεί να) κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους....

________________________

Το δε θες και γίνεται, θέλε το σα γίνεται...
15   ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ    ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ    (Πρώτα η πιο πρόσφατη)
kostao Posted - 28/04/2014 : 01:58:05
Τελικά εμένα μου φαίνεται ότι η κατάσταση των δρόμων μας είναι λίγο παράλογη (τώρα για νέο σας το λέω(;)).
Εγώ ας πούμε τρέχω αρκετά χιλιόμετρα σε οδόστρωμα σε δρόμους όπου δεν υπάρχει πεζοδρόμιο και συχνά και με κακή ορατότητα από την πλευρά των οδηγών, κάπως επικίνδυνο βέβαια αλλά συνηθίζεται. Έχω παρατηρήσει ότι οι οδηγοί, ενώ έχω μπει μέσα στους δρόμους τους και θα μπορούσαν να κάνουν φασαρία, είναι αρκετά υπομονετικοί και θα έλεγα προσεκτικοί, σαν να λέμε συμβιώνουμε άνετα και συνεννοούμαστε ικανοποιητικά.
Από την άλλη όταν κινούμαι σε πεζοδρόμια και καλούμαι να διασχίσω το δρόμο σε διάβαση πεζών ή με πράσινο φανάρι εκεί που στρίβουν και αυτοκίνητα, όντως η αναλογία είναι 1/50. Λογικά οι ίδιοι οδηγοί συμπεριφέρονται αλλιώς. Σε καποιες περιπτώσεις επέλεγα να μη κόβω το ρυθμό μου και να τους αγνοώ επιδεικτικά όντας έτοιμος για μάχη στη συνέχεια( δε συνέβη ποτέ) αλλά καλύτερα να προσέχουμε τελικά.
Γενικά, υπάρχουν και χειρότεροι από τους οδηγούς, για μένα είναι οι βαδιστές, ιδίως κάτι παρέες που ακόμα και στα πιο στενά σημεία βαδίζουν σε παράταξη αδιαφορώντας για τον άλλο που δε χωράει.... Ίσως όσοι οδηγούν έχουν και μια αίσθηση του χώρου και μια συνήθεια να αποφεύγουν τις συγκρούσεις....
Όντως, είναι θέμα παιδείας (είδος εξωτικό στη χώρα μας)
ANGEL1 Posted - 25/04/2014 : 08:38:33
quote:
Originally posted by gargadua

Χθές έκανα ποδήλατο και σε επαρχιακό δρόμο συναντήθηκα με 9 ποδηλάτες που είχαν απλωθεί σε όλο το πλάτος του δρόμου. Πηγαίναμε προς την ίδια κατεύθυνση και επειδή πήγαινα γρηγορότερα τους φώναξα προειδοποιητικά για να περάσω. Κανείς δεν συγκινήθηκε οπότε κινήθηκα προς τον αριστερό ποδηλάτη για να περάσω. Τον πέρασα ξυστά πατώντας σε χώμα.
Δεν φταίνε πάντα οι αυτοκινητιστές.

Ηττημένος δεν είναι αυτός που χάνει αλλά αυτός που παραιτείται.




Απλώς θέμα παιδείας.
ANASTASIOS Posted - 24/04/2014 : 18:40:37
Σαφώς και δέν φταίνε πάντα και μόνο οι αυτοκινητιστές.....Αυτό να λέγεται.

Αν δεν έχεις ότι αγαπάς,αγάπα ότι έχεις.

gargadua Posted - 24/04/2014 : 16:13:48
Χθές έκανα ποδήλατο και σε επαρχιακό δρόμο συναντήθηκα με 9 ποδηλάτες που είχαν απλωθεί σε όλο το πλάτος του δρόμου. Πηγαίναμε προς την ίδια κατεύθυνση και επειδή πήγαινα γρηγορότερα τους φώναξα προειδοποιητικά για να περάσω. Κανείς δεν συγκινήθηκε οπότε κινήθηκα προς τον αριστερό ποδηλάτη για να περάσω. Τον πέρασα ξυστά πατώντας σε χώμα.
Δεν φταίνε πάντα οι αυτοκινητιστές.

Ηττημένος δεν είναι αυτός που χάνει αλλά αυτός που παραιτείται.
ANASTASIOS Posted - 15/04/2014 : 13:59:22
quote:
Originally posted by GLOU GLOU

kaaaala, κανείς δεν σταματάει στις διαβάσεις, που είναι υποχρεωμένος αν βλέπει πεζό, και όταν είναι πράσινο για τους πεζούς και για τα αυτοκίνητα που θέλουν να πάνε δεξιά, προηγείται ο πεζός, έχετε δει πολλά αυτοκίνητα να σταματάνε? εγώ όχι, πόσες φορές μ έχουν κορνάρει, δεν έτρεχα, περπάταγα. δεν μου κάνει εντύπωση να έχουμε ζούγκλα. Εδώ στο Πεδιο Αερως μπαίνουνε μηχανές και αυτοκίνητα χωρίς καμιά ενόχληση. Ο Καθένας όπως τον βολεύει




1 στα 50 και άν...

Αν δεν έχεις ότι αγαπάς,αγάπα ότι έχεις.

sam Posted - 15/04/2014 : 13:01:04
Κοίτα απο τη στιγμή που υπάρχουν 2 λωρίδες, το αμάξι που ακολουθεί μπορεί να προσπεράσει απο την αριστερή λουρίδα κανονικά αλλάζοντας λωρίδα (όπως και επιβάλει ο ΚΟΚ σε κάθε ομαλή προσπέραση και όχι να πατάς ανάμεσα σε δύο λωρίδες εάν κάποιος καταλαμβάνει τη μισή έστω) και το ποδήλατο δεν θεωρώ ότι ενοχλεί όταν κινείται με μια σταθερή ταχύτητα και δεν είναι σταματημένο φυσικά (στην θεωρία πάντα και υπο νορμάλ συνθήκες & οδηγούς).

Γιατί αυτό στην παραλιακή βάρκιζας σουνίου που κάποιοι τσαντίζονται που πολλές φορές βρίσκουν ποδηλάτες στην αριστερή δεξιά λωρίδα και τους κορνάρουν κιόλας θεωροντας ότι πρέπει να πηγαίνουν πάνω και μέσα απο την άσπρη δεξιά γραμμή είναι τεράστια ανοησία. (σιγά μην έχει καν χώρο εκεί ...και ακόμα και εάν έχει σε κάποια σημεία να είναι βατός και ασφαλής)

Οι δρομείς ωστόσο ΔΕΝ είναι οχήματα σύμφωνα με τον ΚΟΚ και απαγορεύεται να τρέχουν εκεί, εκτός πεζοδρομίου οπότε παρανομούμε όσοι το κάνουμε. Το κακό είναι όμως ότι πεζοδρόμιο δεν υπάρχει για χιλιόμετρα καθως αυτό είναι το μπουρδ@λ@ μας.
Nek2000 Posted - 15/04/2014 : 12:04:14
Αυτό που έγραψες για τις δύο ή περισσότερες λωρίδες με μπέρδεψε κι εμένα τώρα. Φαίνεται ότι ήταν πολύ δύσκολο να γράψουν σε μία παράγραφο ότι τα ποδήλατα πρέπει να κινούνται δεξιά, στο μέσο ή αριστερό :)
Πάντως με λίγο ψάξιμο βρήκα ότι ο γερμανικός ΚΟΚ αναφέρει ότι τα ποδήλατα πρέπει να κινούνται πάνω στο ίχνος της πίσω δεξιά ρόδας του προπορευόμενου οχήματος. Σε πολλά φόρουμ όμως μάλωναν και αυτοί για το αν πρέπει να πάει δεξιά ή στο μέσο. Κάποιοι γράφουνότι πρέπει αν είναι 1 μέτρο από τη άκρη του δρόμου και το αυτοκίνητο που θέλει να προσπεράσει πρέπει να κρατήσει 1,5 μέτρο απόσταση
sam Posted - 15/04/2014 : 11:13:32
quote:
Originally posted by Nek2000

Άρθρo 16
Θέση επί της oδoύ
1. Στo oδικό δίκτυo της Χώρας ισχύει η δεξιά κατεύθυνση κυκλoφoρίας.
O oδηγός κάθε oχήματoς υπoχρεoύται, τηρoυμένων των διατάξεων των
άρθρων 12 παράγραφος 1 και 17 παράγραφος 6 τoυ παρόντoς Kώδικα, να
oδηγεί τo όχημά τoυ πλησίoν τoυ δεξιoύ άκρoυ τoυ oδoστρώματoς και αν ακόμη oλόκληρo τo oδόστρωμα είναι ελεύθερo




Ναι στο έγραψα και εγώ αυτό ...αλλά νομίζω αυτό έννοεί στα δεξιά ΟΤΑΝ δεν υπάρχουν λουρίδες. Και αυτο γιατί πιο κάτω αναφέρει στη παράγραγο 3 όπως σου ξαναέγραψα:

3. Τηρουμένων των διατάξεων της παρ.1, σε οδοστρώματα που είναι χωρισμένα σε δύο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται να οδηγούν αυτά μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά το δυνατόν στο μέσο αυτής.



Βέβαια κάνει κάπου ειδική μνεία για τα ποδήλατα και τους οδηγούς ζώων αλλα και πάλι εκεί δείχνει να έχει μια σχετικότητα η διάταξη χωρίς να είναι και τελείως διακριτό εάν η επισημανση αφορά τους δρόμους με λωρίδες η όχι για αυτούς, άσε που κάθε άρθρο στο αναφέρει με εξαίρεση της διατάξης κάποιου άλλου προηγούμενου ή επόμενου . Θεωρώ όμως ότι όπως το λες εσύ θα πρέπει να την δούμε.
trickster Posted - 15/04/2014 : 10:50:12
Αν παρακολουθείτε τα video του www.liveleak.com είναι ένας πολύ καλός δάσκαλος να μαθαίνεις να μην μπλέκεις σε περιστατικά road rage.
Koukouvagia Posted - 15/04/2014 : 10:01:50
Το θέμα πάντως δεν είναι τόσο το ποιός φταίει και ποιός όχι (είναι και αυτό βέβαια), αλλά περισσότερο η αντίδρασή μας ακόμα και όταν έχουμε δίκιο.


________________________

Το δε θες και γίνεται, θέλε το σα γίνεται...
Rigelian Posted - 15/04/2014 : 09:23:31
Όσοι είστε και στο cyclist.gr στο forum, αξίζει να ψάξετε ένα θρεντ όπου, ούτε λίγο ούτε πολύ, πολλοί υπερασπίζονται με πάθος το ...δικαίωμά τους να περνάνε με κόκκινο. Στην Παραλιακή είναι θέμα χρόνου να θρηνήσουμε θύματα.
PATENTAS Posted - 15/04/2014 : 07:57:00
quote:
Originally posted by Mastrolefteris

Ρε παιδιά, πάμε καλά; Όσο δίκιο και να έχουμε, το φρόνιμο είναι να μην καυγαδίζουμε ποτέ στο δρόμο, ακόμα και αν μας βρίζουνε.
Το να τους αγνοείς ίσως είναι καλύτερο, αλλά για καυγάδες, ακούγονται συχνά περιπτώσεις οδηγών που βιαιοπραγούν και με άγριο τρόπο. Πολλές φορές με μοιραία κατάληξη όπως πρόσφατα σε Κρήτη και Καλαμάτα.
Άσ' το καλύτερα...

www.MountainRunning.gr

MountainRunner




Συμφωνώ απόλυτα, κρατήστε την οργή σας για το long run

Στη δική μου περίπτωση που τρέχω έπί της Λ. Μαραθώνος, όταν προετοιμάζομαι για τον ΚΜΑ, από Πικέρμι μέχρι Ν. Μάκρη, συμβαίνουν απίστευτα πράγματα .

Οι οδηγοί στις στροφές του δρόμου που τα φυτά εξέχουν, στρίβουν πολύ κλειστά, με αποτέλεσμα, εγώ που εκείνη τη στιγμή τρέχω και έχω να αντιμετωπίσω το εμπόδιο των φυτών και την κλειστή στροφή των οχημάτων, να εγκλωβίζομαι. Κάποιες φορές, με χτύπησαν οι καθρέπτες, ευτυχώς ελαφρά, και ήμουν τυχερός που δεν έτρεχαν πολύ. Για το λόγο αυτό φορώ πάντα φακό κεφαλής, τρέχω ξημερώματα, και προσπαθώ να με βλέπουν οι οδηγοί των οχημάτων που με προσεγγίζουν.
Παρόλα αυτά, ο κίνδυνος ελοχεύει κάθε στιγμή.

Η γνώμη μου είναι να αποφεύγεται την Λ. Μαραθώνος ή οποιοδήποτε άλλή
επικίνδυνη διαδρομή, και αν το τολμήσετε να είσαστε ομάδα με αυτοκίνητο μπρός-πίσω.

Δυστυχώς, η Λ. Μαραθώνος που θα έπρεπε να ήταν ο ασφαλέστερος δρόμος και να τον χρησιμοποιούν ελεύθερα για προπονήσεις όλοι οι Μαραθωνοδρόμοι είναι εντελώς ακατάλληλος και επικίνδυνος.

Είναι θαύμα που δεν έχουν τραυματιστεί δρομείς στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν και να προάγουν τον θεσμό του Μαραθωνίου και του αθλητισμού.

Προπονητής του ΣΕΓΑΣ μου είπε μία ιστορία όπου Γερμανός ηλικιωμένος πλήρωνε αδρά να περπατοτρέξει την Μαραθώνια διαδρομή για την επέτειο των γενεθλίων του. Φυσικά, το κατάφερε μετά από πολλές δυσκολίες.

Αναρωτιέμαι πόσοι άλλοι αλλοδαποί και ημεδαποί θα επιθυμούσαν κάτι τέτοιο στη χώρα που καίγεται να αυξήσει τον τουρισμό.

Επανέρχομαι στο θέμα γιατί ίσως ξέφυγα, η άλόγιστη χρήση των κινητών κατά τη διάρκεια της οδήγησης, σκοτώνει, ακόμα και τον εναπομείναντα αλτρουισμό των οδηγών.

Η λύση είναι μία ΣΕΒΑΣΜΟΣ.
ΠΟΛΙΤΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΥΠΑΚΟΥΕΙ ΣΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΌΣ ΠΟΥ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΟΝ ΣΥΜΠΟΛΙΤΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΕΙ.
Mastrolefteris Posted - 15/04/2014 : 06:41:42
Ρε παιδιά, πάμε καλά; Όσο δίκιο και να έχουμε, το φρόνιμο είναι να μην καυγαδίζουμε ποτέ στο δρόμο, ακόμα και αν μας βρίζουνε.
Το να τους αγνοείς ίσως είναι καλύτερο, αλλά για καυγάδες, ακούγονται συχνά περιπτώσεις οδηγών που βιαιοπραγούν και με άγριο τρόπο. Πολλές φορές με μοιραία κατάληξη όπως πρόσφατα σε Κρήτη και Καλαμάτα.
Άσ' το καλύτερα...

www.MountainRunning.gr

MountainRunner
Nek2000 Posted - 15/04/2014 : 04:54:26
Άρθρo 16
Θέση επί της oδoύ
1. Στo oδικό δίκτυo της Χώρας ισχύει η δεξιά κατεύθυνση κυκλoφoρίας.
O oδηγός κάθε oχήματoς υπoχρεoύται, τηρoυμένων των διατάξεων των
άρθρων 12 παράγραφος 1 και 17 παράγραφος 6 τoυ παρόντoς Kώδικα, να
oδηγεί τo όχημά τoυ πλησίoν τoυ δεξιoύ άκρoυ τoυ oδoστρώματoς και αν ακόμη oλόκληρo τo oδόστρωμα είναι ελεύθερo

Επειδή έχω ζήσει χρόνια στο εξωτερικό, αυτά τα έμαθα στην 4η δημοτικού, όπου κάναμε μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής με ποδήλατο για 1 μηνα περίπου. Όσα έγραψα πριν ήταν όσα ήξερα τελείως εμπειρικά, χωρίς να διαβάσω τον ΚΟΚ (εντάξει, δεν ήμουν και 100% σίγουρος ότι θα ίσχυε και εδώ)
Για αυτοκινητόδρομους ενοείται ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία ποδηλάτων
sam Posted - 15/04/2014 : 04:27:37
Απο περιέργεια το ψαξα και λίγο παραπάνω (ευκαιρία να διαβάσω και τον νέο ΚΟΚ) και νομιζω ότι έχεις δίκιο εάν και 110% άκρη δεν έβγαλα καθως σε κάποια σημεία το ένα άρθρο μπερδεύει το άλλο, στις διαφορες με το τι ισχύει όταν υπάρχουν λωρίδες και όταν δεν υπάρχουν :)

Όπως το ειδα θεωρω όμως ότι είναι σαφές πως σε μονή οδό, χωρίς λωρίδες, μπορεί το ποδήλατο να κινείται παντού (μάλλον επιτρέπει και τις σφήνες) αλλα θα ΠΡΕΠΕΙ να πάει στα δεξιά του δρόμου, εαν εμποδίζει κάποια στιγμή άλλους με τη κίνηση του π.χ. στο κέντρο. Για λωρίδες κρατάω μια μικρή επιφύλαξη καθώς τα άλλα άρθρα το μπλέκουν λίγο εάν και υποθέτω δεν θα έπρεπε να υπάρχει διαφοροποίηση με τη συγκεκριμένη λογική.

Πάντως σε σχέση και με την επικινδυνότητα δεν θεωρώ ότι σε πολλούς ελληνικούς δρόμους με τη κατάσταση τους και τα σαμαρακια / λακουβες κλπ ειδικά στα άκρα, και πιθανόν φορτηγα να σε περνανε ξυστά απο δίπλα είναι αφαλές να οδηγεί κανείς εκεί χωρίς να του δίνεις καν τη δυνατότητα να ελιχθει με καποιο περιθώριο στο κάθε ενδεχόμενο (οπότε είναι και σχετικές καποιες "οδηγίες" και τι -και σε τι αποσταση ακριβώς απο την ακρη- θεωρείται το ασφαλές οδήγημα στα δεξιά)



Αναφέρει λοιπόν ο ΚΟΚ

Τηρουμένων των διατάξεων της παρ.1 (**), σε οδοστρώματα που είναι χωρισμένα σε δύο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται να οδηγούν αυτά μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά το δυνατόν στο μέσο αυτής.

Στις περιπτώσεις κίνησης των oχημάτων σε παράλληλες σειρές (στoίχoυς), oι oδηγoί των βραδυπoρoύντων oχημάτων υπoχρεoύνται να κινoύν αυτά στη δεξιά λωρίδα τoυ oδoστρώματoς.

Ο οδηγός, με εξαίρεση την περίπτωση απολύτου ανάγκης, υποχρεούται να κινείται αποκλειστικά στις καθορισμένες για την κατηγορία του οχήματός του ειδικές οδούς, οδοστρώματα και λωρίδες κυκλοφορίας όπου υφίστανται τέτοιες.

Αν δεν έχει οριστεί λωρίδα κυκλοφορίας ή ειδική οδός γι αυτούς, οι μεν οδηγοί φορτηγών, λεωφορείων και βραδυκίνητων και βραδυπορούντων γενικά οδικών οχημάτων υποχρεούνται, τηρουμένων των διατάξεων του άρθρου 17 παρ. 6 του Κώδικα αυτού (*), να οδηγούν αυτά στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας στις οδούς οι οποίες έχουν δύο τουλάχιστον λωρίδες κατά κατεύθυνση, οι δε οδηγοί μοτοποδηλάτων, ποδηλάτων και μη μηχανοκίνητων οχημάτων, καθώς και οι οδηγοί ζώων, υποχρεούνται να κινούνται κατά μήκος οποιουδήποτε προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας βατού ερείσματος της οδού, εφόσον υπάρχει, και δεν προκαλείται δυσχέρεια στους χρησιμοποιούντες αυτό, άλλως πλησίον του άκρου δεξιού του οδοστρώματος.



(*) Ο οδηγός, υποχρεούται μετά το προσπέρασμα, να επαναφέρει το όχημό του πλησίον του δεξιού άκρου του οδοστρώματος, χωρίς κίνδυνο γι' αυτούς που προσπερνά. Αν όμως κινείται σε οδόστρωμα με δύο τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας κατό κατεύθυνση και προτίθεται να προσπεράσει περισσότερα από ένα οχήματα, μπορεί να παραμείνει στη λωρίδα που χρησιμοποιεί για το προσπέρασμα, αν η ενέργειά του αυτή δεν προκαλεί δυσχέρεια στους οδηγούς ταχύτερων οχημότων που τον πλησιάζουν από πίσω

(**) Ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να οδηγεί το όχημά του πλησίον του δεξιού όκρου του οδοστρώματος και αν ακόμη ολόκληρο το οδόστρωμα είναι ελεύθερο.

RunningNews.gr Forum © RunningNews.gr Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000