Nutrinews
RunningNews.gr Forum
RunningNews.gr Forum
Αρχική | Προφίλ | Εγγραφή | Ενεργά Θέματα | Μέλη | Αναζήτηση | FAQ
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
Αποθήκευση Κωδικού
Ξεχάσατε Κωδικό?

 Όλα τα Forum
 Διάφορα
 Πολιτισμός
 Περί Πάσχα
 Νέο Θέμα  Κλειδωμένο Θέμα
 Εκτυπώσιμη μορφή
Previous Page | Next Page
Συγγραφέας Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα
Page: of 38

sam
Master Forum-Runner

Greece
4855 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 19/04/2015 :  17:30:55  Εμφάνιση Προφίλ
quote:


Όλα αυτά τα κατεβατά για να υποστηρίξουμε ότι έχουμε δικαίωμα να αποκαλούμε τους άλλους χιμπατζήδες και πιθήκους;


Κοίτα να δεις πλάκα!!! Το ίδιο ακριβώς είπε ο επίσκοπος της οξφόρδης Σάμιουελ Ουίλμπερφορς στον Δαρβίνο!

Ωραίος!

Εντωμεταξύ μπάναρε τη wikipedia εσυ γιατί στο λινκ που σου παρέθεσα δεν σε λέει απλά εξέλιξη του πιθήκου όπως εγώ αλλα πίθηκο κανονικό...

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%AF%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%BF%CF%82#.CE.95.CE.BE.CE.AD.CE.BB.CE.B9.CE.BE.CE.B7

quote:

λήμμα: Πίθηκος

Με το όνομα πίθηκος αποκαλούνται τα πρωτεύοντα θηλαστικά της υπεροικογένειας των Aνθρωποειδών (Hominoidea).[Σημ. 1]

Σύμφωνα με το σύγχρονο σύστημα ταξινομίας υπάρχουν δυο οικογένειες ανθρωποειδών:

- οι Υλοβατίδες που απαντώνται σε 4 γένη και 14 είδη γίββωνα και είναι γνωστοί ως Κατώτεροι ή Μικροί πίθηκοι.

- οι Ανθρωπίδες που αποτελούνται από τους ουρακοτάγκους, τους γορίλες, τους χιμπαντζήδες και τους ανθρώπους που συλλογικά είναι γνωστοί ως Ανώτεροι ή Μεγάλοι πίθηκοι.



Κάψε και κάνα βιβλίο στην ανάγκη! Ποτέ δεν είναι αργά ...

Edited by - sam on 19/04/2015 17:33:44
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

big-blue
Senior Forum-Runner

Greece
821 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 20/04/2015 :  01:00:36  Εμφάνιση Προφίλ
Καταρχήν ο πετράν δεν ειναι τυχαίος. Ειναι ένας γνήσιος Ταλιμπάν της εποχής του. Σκοτώνει όμως με την πένα του. Το πρόβλημα ειναι πολύ βαθύ βέβαια... Μάλλον μόνο με format μπορεί να πάρει τα ίσια του.

* του Άπιστου σήμερα. Αυτή η θρησκεία...μόνο αγάπη!

** Εσείς σύγχρονοι γερολαδάδες (δε λέω Γερμανοτσολιαδες, είμαι χαρούμενος κ καλόκαρδος αυτές τις μέρες...) συζητήστε αλλού τον πόνο σας για τον ΣΥΡΙΖΑ κ τα χάλια του Τζήμερου ή του Αντωνάκη σας. Καταφέρατε να φτάσετε τον τρέντυ Αλέξη στο 25% διαφορά απ´ τον δεύτερο... Εδώ το θέμα μας ειναι σοβαρό, μιλάμε για επιστήμη, για δημιουργία!

*** Σκεφτόμενος την επιστήμη: "Στην αρχή ο Θεός δημιούργησε τον ουρανό και τη γη. Η γη όμως ήταν έρημη και ασχημάτιστη· ήταν σκοτάδι πάνω από την άβυσσο, και πάνω στα νερά έπνεε Πνεύμα Θεού. Τότε είπε ο Θεός: «Να γίνει φως»· κι έγινε φως. (‭ΓΕΝΕΣΙΣ‬ ‭1‬:‭1-3‬ TGV)
...
Μετά είπε ο Θεός (σε ποιον τα έλεγε;) : «Να πρασινίσει η γη: Να βλαστήσουν πάνω σ’ αυτήν χορτάρια που να βγάζουν σπόρους, και καρποφόρα δέντρα, που ανάλογα με το είδος τους να κάνουν καρπούς, οι οποίοι να περιέχουν τους σπόρους τους». Έτσι κι έγινε. Πρασίνισε η γη: Βλάστησε χορτάρια που έβγαζαν σπόρους ανάλογα με το είδος τους, και καρποφόρα δέντρα, που οι καρποί τους περιείχαν τους σπόρους τους, ανάλογα με το είδος τους. Και είδε ο Θεός ότι ήταν καλό (γαμάτο αυτό!). Ήρθε το βράδυ, ήρθε το πρωί· τρίτη ημέρα. Τότε είπε ο Θεός: «Να γίνουν φωτεινά σώματα στο στερέωμα του ουρανού, για να χωρίζουν την ημέρα από τη νύχτα, για να είναι σημάδια για τις εποχές, τις ημέρες και τα έτη, (‭ΓΕΝΕΣΙΣ‬ ‭1‬:‭1-3, 11-14‬ TGV)
Λοιπόν:
1. ποιος κερατάς είχε ανάψει το φως;
2. Πως στο βελζεβούλη πρασινισε η γη χωρίς φωτοσύνθεση (αφού δεν υπήρχε ήλιος, αυτός φτιάχτηκε την τρίτη μέρα...). Πέτρο-Σίμωνα ξέρεις ε; Φωτοσύνθεση (ελληνική λέξη, όχι αραμαική που μίλαγε ο Γιοσούα...)
3. Πως ερχόταν το βράδυ κ το πρωί πριν φτιαχτούν τα "φωτεινά σώματα στο στερέωμα του ουρανού, για να χωρίζουν την ημέρα από τη νύχτα, για να είναι σημάδια για τις εποχές, τις ημέρες[/b] και τα έτη";

Ωραία ηταν τότες με τους γιδοβοσκούς, τους αιμομικτες κ τους κτηνοβάτες, τώρα τι κανουμε; Καμιά βοήθεια απ´ το περιστέρι υπάρχει;
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

xipolitos
Elite Forum-Runner

Greece


1954 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 20/04/2015 :  02:14:59  Εμφάνιση Προφίλ
quote:
Originally posted by Gypaetos

Όλα αυτά τα κατεβατά για να υποστηρίξουμε ότι έχουμε δικαίωμα να αποκαλούμε τους άλλους χιμπατζήδες και πιθήκους; Μπράβο, κι εις ανώτερα!!! Και είν'αλήθεια ότι κι εγώ κατάλαβα πως ο συγκεκριμένος (Πέτρος1) είχε ζωστεί με αυτοσχέδιες βόμβες και ως άλλος Ταλιμπάν απειλούσε να τινάξει το φόρουμ στον αέρα, οπότε είναι ακόμα πιο δικαιολογημένο να τον βρίζουμε...
Παρακαλώ ας πάρει θέση κι ο μοντερέιτορ ότι είναι αποδεκτό πλέον να "επιχειρηματολούμε" κατ'αυτόν τον τρόπο, ώστε να γίνει χρήση από όλους της θαυμαστής αυτής νέας δυνατότητας...
Ξυπόλητε κατανοώ ότι έχεις κάποιο θέμα με την αστυνομία γενικότερα. Σκοπεύεις κι εσύ στο εξής να αποκαλείς τους διαφωνούντες πιθήκους, σου φαίνεται θεμιτό; Ή θα τους βρίζεις απλώς όπως έχεις κάνει στο παρελθόν;

Με αυτού του είδους την "χιμπατζο-αστυνομία" όχι μόνο έχω κάπποιο θέμα αλλά εχω μεγάλο θέμα!
https://youtu.be/VlVML5ih2Qs
https://youtu.be/DzYw8Gi1ViE
https://youtu.be/_Jk6pooNckI
https://youtu.be/b_j0cIIboGA
Επίσης έχω "κάπποιο θέμα" με όσους παριστάνουν την "αστυνομία" και κυρήττουν ηθική και δεοντολογία ενω στην πραγματικότητα είναι "Γραμματείς και Φαρισαίοι".
Στο παρελθόν που αναφέρεσαι άμμωμε και αγνέ συνομιλητή, είχα προκληθεί και μάλιστα επανηλειμμένα και σκόπιμα, ένας εκ των οποίων είσαι και συ αγαπητέ κύρηκα.

Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

Petros_1
Forum-Runner

50 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 20/04/2015 :  12:07:12  Εμφάνιση Προφίλ
quote:
Originally posted by Gypaetos

Όλα αυτά τα κατεβατά για να υποστηρίξουμε ότι έχουμε δικαίωμα να αποκαλούμε τους άλλους χιμπατζήδες και πιθήκους; Μπράβο, κι εις ανώτερα!!!... Παρακαλώ ας πάρει θέση κι ο μοντερέιτορ ότι είναι αποδεκτό πλέον να "επιχειρηματολούμε" κατ'αυτόν τον τρόπο, ώστε να γίνει χρήση από όλους της θαυμαστής αυτής νέας δυνατότητας...

Αγαπητέ Gypaetos, είναι φυσικό, όσοι δεν έχουν τη δυνατότητα να επιχειρηματολογήσουν να καταφεύγουν σε ύβρεις. Βλέπεις, είχαν ποντάρει στην «επιστήμη» για να στηρίξουν τις διάφορες ιδέες τους, η οποία τους διέψευσε, και τους κατέστησε μονίμως, στερημένους από επιχειρήματα.

Προς επίρρωση:

Είδες πουθενά υποστηρικτή της «επιστήμης» να μπορεί να αρθρώσει έστω και μία απάντηση στα ερωτήματα που ετέθησαν;

Ας τα θυμηθούμε όμως:
quote:
1) Έχει αποδεδειγμένη θέση η «επιστήμη», για το πώς ξεκίνησε το σύμπαν;

2) Έχει αποδεδειγμένη θέση η «επιστήμη», για το πώς ξεκίνησε η ζωή;

3) Έχει αποδεδειγμένη θέση η «επιστήμη», για το πριν πόσο χρόνο ξεκίνησε το σύμπαν;

4) Έχει αποδεδειγμένη θέση η «επιστήμη», για το πριν πόσο χρόνο ξεκίνησε η ζωή;

5) “Γιατί και ορισμένα άλλα είδη ζώων (εννοούνται, ζώα και εκτός
των διαφόρων κατηγοριών: πιθήκων, χιμπατζήδων,
ουρακοτάγκων κλπ. όμοιά τους), δια της εξελικτικής οδού,
με την διαφορετική τους μορφή,
δεν έφτασαν στον απαραίτητο βαθμό πολυπλοκότητας,
ώστε να αναπτύξουν και αυτά λογική και ομιλία,
την ίδια χρονική περίοδο, με το άλλο ζώο, που σύμφωνα
με την εξελικτική θεωρία, ανέπτυξε λογική και ομιλία;”

Άντε φίλοι μου, μιας και έχετε στηρίξει τις ελπίδες σας στη σωριασμένη «επιστήμη», προσπαθήστε να απαντήσετε έστω και σε μία ερώτηση, ώστε να της δώσετε κάποιο δεκανίκι να ανορθώσετε την καημένη.

Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

Nek2000
Elite Forum-Runner

Greece


1276 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 20/04/2015 :  12:12:22  Εμφάνιση Προφίλ
Gypaete σου έκανε μία ερώτηση ο Πέτρος_1. "Είδες πουθενά υποστηρικτή της «επιστήμης» να μπορεί να αρθρώσει έστω και μία απάντηση στα ερωτήματα που ετέθησαν;" Περιμένουμε απάντηση
Καλά ξεμπερδέματα
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

Gypaetos
Elite Forum-Runner

Greece
1953 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 20/04/2015 :  13:12:56  Εμφάνιση Προφίλ
Εννοείται ότι δεν πρόκειται να μπω σε συζήτηση για το αν υπάρχει θεός, περί θρησκείας κ.λπ., αφού πολύ απλά δεν υπάρχει απάντηση! Όσοι ασχολείστε με το θέμα απλώς χάνετε το χρόνο σας προσπαθώντας μερικοί να βγάλετε και τα κόμπλεξ σας (όπως ο γράψας το εμετικό ποστ περί πιθήκου συνομιλητή του, ο οποίος επιμένει σε αυτό ξαναδείχνοντάς μας το ποιον του).

Τελικά από ό,τι κατάλαβα μπορούμε να αποκαλούμε τους υπόλοιπους εδώ μέσα πιθήκους, έτσι KPVol; Έχει καμιά διαφορά από την υβρεολογία και τους ρατσιστικούς χαρακτηρισμούς της Χρυσής Αυγής προς τους μαύρους, τους μετανάστες; Για σκεφτείτε το λίγο όλοι εσείς που κάνετε πλάτες!

Ξυπόλητε ποτέ δεν προκλήθηκες από εμένα, αλλά όταν έχεις τις πλάτες του μοντερέιτορ, ο οποίος σβήνει τις βρισιές σου και μετά βγάζει (ονομαστικά) στην σέντρα αυτούς που σου απάντησαν, μπορείς να δηλώσεις ό,τι θέλεις, π.χ. ότι σε προκάλεσαν κ.λπ., τσάμπα είναι. Επίσης σου διαφεύγει ότι εδώ και πολύ καιρό δεν σχολιάζω καν στις "θεματικές" σου, γιατί απλά αφενός δεν θεωρώ ότι έχει κανένα νόημα και αφετέρου δεν θέλω να σε προκαλέσω. Στο βαθμό που εγώ δεν βρίζω δικαιούσαι να με αποκαλείς "αγνό και άμωμο" και εγώ εσένα υβριστή!
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

sam
Master Forum-Runner

Greece
4855 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 20/04/2015 :  13:49:43  Εμφάνιση Προφίλ
Παιδιά -ΞΑΝΑΛΕΩ- υπάρχει μια θεμελιώδη διαφορά σε αυτόν που λέει την άποψη του και στον φανατισμένο πιστό που κυρήτει το "θεό" του...

Ο πρώτος εχει ελευθερία έκφρασης βάσει του συντάγματος ....ο δεύτερος, αυτός δηλαδή που ΔΕΝ δέχεται ότι απλά σου λέει την άποψη του για μια θεωρία/θέμα κτλ αλλα θέλει να σε φέρει στον σωστό δρόμο της δικής του θρησκευτικής "αλήθειας" (όπως ακριβώς και οι τζιχαντιστές που το ίδιο ακριβώς κάνουν) που μόνο αυτός -και το δόγμα του- την γνωρίζουν, και να σε "σώσει" δηλαδή κτλ κτλ, διενεργεί προσυλητισμό και αυτο ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ.

Το απλά γραφικό (οπως διάβασα αλλού) αστροπελέκι μας εδώ ΠΑΡΑΝΟΜΕΙ είτε θέλετε να το δείτε κάποιοι είτε όχι.

Ασχετο που μόνο ορισμένοι φαίνεται να ενδιαφερόμαστε.

Βλέπω ότι κάποιοι δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι πολύ περισσότερο "προσβάλλομαι" εγώ (λέμε τώρα ) απο κάποιον που προσπαθεί να μου κάνει πλύση εγκεφάλου καθημερινά όχι για μια θεωρία ....αλλα για την "απόλυτη" αλήθεια της θρησκείας του και ότι προέρχομαι απο τον Αδαμ και την Ευά (το οποίο συνοδεύεται απο τις διαχρονικές απειλές της ίδιας θρησκείας ότι αφού δεν πιστεύω ότι μου λεει ...είμαι αμαρτωλός και θα πάω στη "κόλαση"....)

Και δεν είναι καθόλου το ίδιο με όποιον μιλάει εδώ για την επιστήμη, γιατί η επιστήμη ούτε είναι προσδιορισμένη ως μία ακόμα θρησκεία απο τη κοινωνία μας, ώστε να απαγορεύεται η επιχειρηματολογία για τα "δίκαια" της αλλα και -το κυριότερο- δεν κηρύττει δογματισμό έτσι και αλλιως και είναι πάντα πρόθυμη να ανατρέψει κάθε της πυλώνα μπροστά σε οποιαδήποτε νέα επιστημονικά δεδομένα.

Εαν έρθει λοιπόν αύριο εδώ το αστροπελέκι μας και παραδεκτεί ότι απλα μας λέει την άποψη του στο θέμα των θρησκειών η του χριστιανισμού, θα μπορούσε πιθανότατα να συμμετέχει (λέω πιθανότατα γιατι η συμμετοχή του σε ένα δρομικό φορουμ καλό θα ήταν να συνοδεύεται και απο άλλα κοινά ενδιαφέροντα) όπως έχουν συμμετέχει νομίζω χωρις ιδιαίτερες αντιδράσεις στα σχετικά "θρησκευτικά"/"αντιθρησκευτικά" threads πολύ "πιστοί" (αλλά και "άπιστοι) εδώ που απλα ομολογούν τη δική τους πίστη και δεν τους ενδιαφέρει η πίστη ή η απιστία των άλλων... Οχι όμως κάνοντας καθημερινό κύρηγμα υπέρ μιας συγκεκριμένης θρησκείας.

Τις λαλακίες του (λαλακίες σύμφωνα με την επιστήμη ) τις είπε αρκετές φορές ...τις γράψαμε και εμείς (οι περισσότεροι τουλάχιστον ελπίζω που βλεπουμε αλλιώς την επιστήμη) εκει που τους αρμόζει....το IQ του και την ικανότατα αντίληψης που διαθέτει τα εκτιμήσαμε επίσης (είναι μετρήσιμα μεγέθη αυτά σύμφωνα με τη "δική" μας θεωρίας της εξέλιψης όπου κάποιοι είναι -δυστυχώς- λιγότερο "εξελιγμένοι" απο κάποιους άλλους ...κατι που υποθέτω πως ο "τέλειος" θεούλης δεν είχε λόγο να κάνει) ...αντιστοίχως τη δική μας "αμαρτία" για όλες τις βλασφήμιες που ξεστομίσαμε υποθέτω ότι την εκτίμησε και αυτός (δεν το βλέπω να το παιζει και στανταράκι ότι θα πάμε στο "παράδεισο" δηλαδή)

Ας πάει λοιπόν τώρα στην ευχή του βελζεβούλη του και να δέκτούμε ότι όσους "έσωσε" (παρανόμως) έδώ ...έσωσε.

Η πίστη (για όσους έχουν) ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΝΑ ΚΡΑΤΙΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ.-


(όσο για τον αγαπημένο μου διαδικτυακό εισαγγελέα: Η χρυσή αυγή -που πιθανώς να σε γοητεύει κιόλας- δεν νομίζω ότι αποκαλεί πίθηκο ΚΑΙ τον εαυτό της (πέρα απο τους υπόλοιπους που μόνο έγραψες). Εχετε κανει λάθος απο την αρχή στη κατηγορία που έχετε σπεύσει να προσάψετε. Δεν είναι ο πίθηκος το θέμα σας, αγαπητοί μου πιθηκοι -σύμφωνα με τη θεωρία της εξέλιξης ξανά - ...το μειωμενης νοημοσύνης είναι το θέμα σας και δεν το έχετε καταλάβει. Τι να κάνουμε όμως και αυτό μετρήσιμο μέγεθος είναι όπως είπα. Υπάρχουν και τεστ ΙQ που θα πρότεινα να κάνει ο "πετραν" και να εκτιμήσει με προσοχή τα αποτελέσματα ...και ίσως και κάποιοι άλλοι. Εγω προσωπικα κάνω συχνά όποτε βρίσκω χρόνο και τα αποτελέσματα μου δεν τα λες και άσχημα. Είμαι και έτοιμος να τα αντιπαραβάλλω με τον "vassilopetran" ή με όποιον άλλον θελήσει, εάν επιμένετε)

Άντε καλή δρομική βδομαδα!

Edited by - sam on 20/04/2015 13:51:17
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

big-blue
Senior Forum-Runner

Greece
821 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 20/04/2015 :  14:13:10  Εμφάνιση Προφίλ
Προς όσους έχουν επιστημονικές ανησυχίες: http://union.atheia.gr/η-ένωση-αθέων-καλωσορίζει-τον-ρίτσαρν/
Ο Ντόκινς (περί του θεού αυταπάτη κά), ο Φυσικός Νανόπουλος, ο επίσης φυσικός αστρονομος Σιμοπουλος και άλλοι θα ειναι στην Αθήνα σε λίγες μέρες σε ένα συνέδριο αφιερωμένο στην Υπατία. Αυτή τη μεγάλη μορφή του ελληνικού πολιτισμού που αυτοί οι βρωμοταλιμπάν, πρόγονοι του εδώ αναφερομενου τρολοταλιμπαν, κατακρεούργησαν για να συνεχίσουν τις διδαχές του κυρίου τους.

Σαμ, είσαι ήρωας!

Ρουφιανάκια είπαμε εδώ μιλάμε σοβαρά, όχι: "κα Μέρκελ κάντε τους ντα!"
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

Gypaetos
Elite Forum-Runner

Greece
1953 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 20/04/2015 :  14:16:47  Εμφάνιση Προφίλ
Σιγά μην πάει και φυλακή για προσηλυτισμό, ρε τι άλλο θα ακούσουμε! Μπας και είχες απωθημένο να πας νομική και την πληρώνει τώρα όλο το φόρουμ; Ποτέ δεν είναι αργά, δώσε εξετάσεις τώρα...
Οι δικές σου απόψεις και χαρακτηρισμοί μοιάζουν με αυτούς τις ΧΑ, όχι οι δικές μου, τι να κάνουμε;
Όσο πιο πολύ γράφεις, τόσο πιο πολύ εκτίθεσαι. Αλλά δεν πειράζει, το απολαμβάνω!
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

joker is job
Senior Forum-Runner

Greece
499 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 20/04/2015 :  16:35:19  Εμφάνιση Προφίλ
και τώρα μπορεις Πέτρο ως υψηλόβαθμο στέλεχος της εκκλησίας (κατα την προσωπική μου εκτίμηση παντα) να καθήσεις άνετα και να το απολαύσεις

και ξέρεις εσύ, μολις δεις οτι καταλαγιάζουν τα πνεύματα βγαίνεις με τις γνωστές διακηρύξεις ...

quote:

Ιδού το τελικό αποδεικτικό συμπέρασμα της επιστήμης:

η αρχική πρόταση = της Ορθόδοξης Χριστιανικής Αποδοχής που εξαγγέλλει βάσει των περιγραφών της Αγίας Γραφής, για το πώς, και πριν πόσο χρόνο, ο χωρίς αρχή και τέλος Θεός, δημιούργησε τη ζωή καθώς και τα πάντα, είναι αληθής


μπορεις να πεις οτι η αποστολή εξετελέστη, ο διχασμός επιτεύχθη, οι καλοί ξεχώρισαν απο τους κακούς, η εκκλησία έπαιξε και παλι τον ρόλο της (αιώνες τώρα..)


.. ενώ πολλά παιδια εδω στο φόρουμ, απλoί πιστοι, χαιρεσαι να τους διαβάζεις!
θα αργήσεις Πετράν να τους φτάσεις, χλωμο το βλέπω δηλαδή, γαλόνια ήθελες τρομάρα σου (προσωπικη εκτίμηση πάντα)..


Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

KostasPVol
Moderator

Greece


3992 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 20/04/2015 :  16:39:23  Εμφάνιση Προφίλ
quote:
Originally posted by Gypaetos

Τελικά από ό,τι κατάλαβα μπορούμε να αποκαλούμε τους υπόλοιπους εδώ μέσα πιθήκους, έτσι KPVol; Έχει καμιά διαφορά από την υβρεολογία και τους ρατσιστικούς χαρακτηρισμούς της Χρυσής Αυγής προς τους μαύρους, τους μετανάστες; Για σκεφτείτε το λίγο όλοι εσείς που κάνετε πλάτες!

Ξυπόλητε ποτέ δεν προκλήθηκες από εμένα, αλλά όταν έχεις τις πλάτες του μοντερέιτορ, ο οποίος σβήνει τις βρισιές σου και μετά βγάζει (ονομαστικά) στην σέντρα αυτούς που σου απάντησαν, μπορείς να δηλώσεις ό,τι θέλεις, π.χ. ότι σε προκάλεσαν κ.λπ., τσάμπα είναι. Επίσης σου διαφεύγει ότι εδώ και πολύ καιρό δεν σχολιάζω καν στις "θεματικές" σου, γιατί απλά αφενός δεν θεωρώ ότι έχει κανένα νόημα και αφετέρου δεν θέλω να σε προκαλέσω. Στο βαθμό που εγώ δεν βρίζω δικαιούσαι να με αποκαλείς "αγνό και άμωμο" και εγώ εσένα υβριστή!

Gypaetos για 3η συνεχή ημέρα απευθύνεσαι σε εμένα ζητώντας μου να σου απαντήσω σε κάτι που ουδεμία όρεξη έχω όπως βλέπεις και από την απαξίωση να γράψω. Οι κανόνες είναι σαφείς, και όποιος θέλει να απευθυνθεί στο σάιτ, το κάνει με μέιλ και όχι ανοίγοντας διαλόγους με moderators ή admins. Εξάλλου ο σχολιασμός μου σε οποιοδήποτε θέμα με τον λογαριασμό μου, γίνεται με την ιδιότητα του απλού μέλους.

http://forum.runningnews.gr/topic.asp?TOPIC_ID=6

Απλοί κανόνες λειτουργίας: "Σημειώνουμε πως ρόλος του Φόρουμ δεν είναι να επικοινωνούν οι αναγνώστες με την ιστοσελίδα και δεν μπορεί να θεωρείται από ένα χρηστή πως μέσω του Φόρουμ επικοινωνεί με την επίσημη ιστοσελίδα και τους συντελεστές της. Εάν έχετε κάποιο ερώτημα, απορία, παράπονο ή κάτι άλλο που θέλετε να επικοινώνησε με το RunningNews.gr παρακαλούμε χρησιμοποιήστε το email μας: info@runningnews.gr και μην δημοσιεύετε τα παραπάνω στο φόρουμ περιμένοντας απάντηση."

Όλοι έχουν καταλάβει τους κανόνες αυτούς, και όσοι ενδιαφέρονται το κάνουν με τον παραπάνω τρόπο. Είσαι από τους μοναδικούς που προσπαθεί να ανοίγει τέτοιους διαλόγους, σε παρακαλώ να μη με ξανααπασχολήσεις με τέτοια θέματα.


Και πάμε τώρα στο σοβαρότερο.



Όπως βλέπεις, ποστ εκτός από τον διαχειριστή, μπορεί να διαγράψει και ο ίδιος που το ανήρτησε. Εφόσον λοιπόν θεωρείς πως είδες ποστ να λείπει αν λείπει σε κάποιο θέμα, από που και ως που βγάζεις λοιπόν συμπέρασμα και γράφεις ότι ο moderator έσβησε κάποιο ποστ, και μάλιστα με δόλο για να κάνει πλάτες!!!!!

Ανοχή σε συκοφαντίες και σε αυθαίρετα συμπεράσματα, τέλος.
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

gargadua
Master Forum-Runner

Afghanistan


7473 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 20/04/2015 :  17:01:56  Εμφάνιση Προφίλ
Αυτό το θέμα μάλλον πρέπει να βγει από την αρχική ταξινόμηση με επικεφαλίδα ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ...

Ηττημένος δεν είναι αυτός που χάνει αλλά αυτός που παραιτείται.
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

Gypaetos
Elite Forum-Runner

Greece
1953 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 20/04/2015 :  17:39:43  Εμφάνιση Προφίλ
quote:
Originally posted by KostasPVol

quote:
Originally posted by Gypaetos

Τελικά από ό,τι κατάλαβα μπορούμε να αποκαλούμε τους υπόλοιπους εδώ μέσα πιθήκους, έτσι KPVol; Έχει καμιά διαφορά από την υβρεολογία και τους ρατσιστικούς χαρακτηρισμούς της Χρυσής Αυγής προς τους μαύρους, τους μετανάστες; Για σκεφτείτε το λίγο όλοι εσείς που κάνετε πλάτες!

Ξυπόλητε ποτέ δεν προκλήθηκες από εμένα, αλλά όταν έχεις τις πλάτες του μοντερέιτορ, ο οποίος σβήνει τις βρισιές σου και μετά βγάζει (ονομαστικά) στην σέντρα αυτούς που σου απάντησαν, μπορείς να δηλώσεις ό,τι θέλεις, π.χ. ότι σε προκάλεσαν κ.λπ., τσάμπα είναι. Επίσης σου διαφεύγει ότι εδώ και πολύ καιρό δεν σχολιάζω καν στις "θεματικές" σου, γιατί απλά αφενός δεν θεωρώ ότι έχει κανένα νόημα και αφετέρου δεν θέλω να σε προκαλέσω. Στο βαθμό που εγώ δεν βρίζω δικαιούσαι να με αποκαλείς "αγνό και άμωμο" και εγώ εσένα υβριστή!

Gypaetos για 3η συνεχή ημέρα απευθύνεσαι σε εμένα ζητώντας μου να σου απαντήσω σε κάτι που ουδεμία όρεξη έχω όπως βλέπεις και από την απαξίωση να γράψω. Οι κανόνες είναι σαφείς, και όποιος θέλει να απευθυνθεί στο σάιτ, το κάνει με μέιλ και όχι ανοίγοντας διαλόγους με moderators ή admins. Εξάλλου ο σχολιασμός μου σε οποιοδήποτε θέμα με τον λογαριασμό μου, γίνεται με την ιδιότητα του απλού μέλους.

http://forum.runningnews.gr/topic.asp?TOPIC_ID=6

Απλοί κανόνες λειτουργίας: "Σημειώνουμε πως ρόλος του Φόρουμ δεν είναι να επικοινωνούν οι αναγνώστες με την ιστοσελίδα και δεν μπορεί να θεωρείται από ένα χρηστή πως μέσω του Φόρουμ επικοινωνεί με την επίσημη ιστοσελίδα και τους συντελεστές της. Εάν έχετε κάποιο ερώτημα, απορία, παράπονο ή κάτι άλλο που θέλετε να επικοινώνησε με το RunningNews.gr παρακαλούμε χρησιμοποιήστε το email μας: info@runningnews.gr και μην δημοσιεύετε τα παραπάνω στο φόρουμ περιμένοντας απάντηση."

Όλοι έχουν καταλάβει τους κανόνες αυτούς, και όσοι ενδιαφέρονται το κάνουν με τον παραπάνω τρόπο. Είσαι από τους μοναδικούς που προσπαθεί να ανοίγει τέτοιους διαλόγους, σε παρακαλώ να μη με ξανααπασχολήσεις με τέτοια θέματα.


Και πάμε τώρα στο σοβαρότερο.



Όπως βλέπεις, ποστ εκτός από τον διαχειριστή, μπορεί να διαγράψει και ο ίδιος που το ανήρτησε. Εφόσον λοιπόν θεωρείς πως είδες ποστ να λείπει αν λείπει σε κάποιο θέμα, από που και ως που βγάζεις λοιπόν συμπέρασμα και γράφεις ότι ο moderator έσβησε κάποιο ποστ, και μάλιστα με δόλο για να κάνει πλάτες!!!!!

Ανοχή σε συκοφαντίες και σε αυθαίρετα συμπεράσματα, τέλος.



Όταν φεύγουν δια μαγείας πχ πέντε ποστ μαζί και ακολουθεί ανάρτηση από Running που αναφέρει ότι διαγράφηκαν και να ηρεμήσουν τα πνεύματα, είναι προφανές το τι έχει γίνει. Πού είναι τα αυθαίρετα συμπεράσματα; Δηλαδή μαζεύτηκαν πέντε άτομα και έσβησαν ταυτόχρονα τα ποστ τους; Και το ποστ του διαχειριστή μετά;
Όσο για το αν είναι αποδεκτό από τον διαχειριστή, μοντερέιτορ κλπ να απευθύνονται εμετικοί χαρακτηρισμοί σαν τον παραπάνω, εφόςον δεν θέλεις να απαντήσεις δημοσίως, θα στείλω ερώτημα στο μέιλ που προανέφερες. Είμαι πολύ περίεργος τι απάντηση θα πάρω!
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

sam
Master Forum-Runner

Greece
4855 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 20/04/2015 :  18:22:27  Εμφάνιση Προφίλ
Μάλιστα,

....το 2015 ΚΑΙ στην ελλάδα έχει κολλήσει η βελόνα ενος φανατισμένου θρησκόληπτου να ζητάει απο τον διαχειριστή να με κάνει ντα επειδή καταθέτω την άποψη μου για τη ΘΕΩΡΙΑ "μου" (όπως και η wikipedia λέει ...η εάν δεν σου αρέσει αυτή πάρε την εγκυκλοπαίδεια brittanica εσυ φανατικέ, τα ίδια γράφει) ότι είναι ένας εξελιγμένος ΠΙΘΗΚΟΣ...

Και τι θά κάνουμε μέτα? Θα ζωστούμε με εκρηκτικά για μπούμε στα γραφεία της wikipedia και της brittanica να τα τινάξουμε ολα στον αέρα, σαν το Charlie Hebdo ένα πράμα????

(...για να αποδείξουμε ακόμα μια φορά τη κακίά "θεωρία" που βρίσκεται απέναντι απο τον καλό θεούλη που μας προικισε όλους με σοφία και τον "απαραίτητο βαθμό πολυπλοκότητας και λογική"?)

ΑΝΤΕ να το πω άλλη μια φορά γιατί δεν φοβάμαι:

ΠΙΘΗΚΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ....



Αυτή είναι η παγκοσμίως αποδεκτή επιστημονική θεώρηση για την προέλευση μας.

ΣΗΜΕΡΑ.

(όχι βέβαια και τόσο στην Ελλάδα όπως θα αναφέρεται και σε σχετικό άρθρο που ακολουθεί ...οπότε κατανοώ τον δογματισμένο φίλο που έχει σοκαριστεί τόσο)

Edited by - sam on 20/04/2015 18:24:16
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας

sam
Master Forum-Runner

Greece
4855 Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύθηκε - 20/04/2015 :  18:23:30  Εμφάνιση Προφίλ
ΕΞΕΛΙΞΗ

Γιατί ο Δαρβίνος δεν πάει σχολείο;

Στην Ελλάδα μόνο οι μισοί μαθητές είναι πεπεισμένοι για την αλήθεια της Θεωρίας της Εξέλιξης όταν στη Βρετανία το ίδιο ποσοστό αγγίζει το 90%! Η εξήγηση είναι απλή: η εκπαίδευσή μας είναι τουλάχιστον αμήχανη απέναντι στο θέμα. Και όμως η καθημερινή μας ζωή είναι γεμάτη «μαθήματα εξέλιξης»...


ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/05/2009 07:13

Γιατί ο Δαρβίνος δεν πάει σχολείο;




Ετος Κάρολου Δαρβίνου το 2009, χαρακτηρισμένο από το παγκόσμιο αφιέρωμα στον μεγάλο φυσιοδίφη που προκάλεσε τη μεγαλύτερη ιδεαλιστική επανάσταση με τη θεωρία της εξέλιξης των ειδών διά της φυσικής επιλογής και αποκαθήλωσε την ανθρωποκεντρική θεώρηση της ζωής στη Γη, συμβάλλοντας καθοριστικά στην κατανόηση της βιολογικής μας αυτογνωσίας και του κοσμοειδώλου μας· με ό,τι η κατάσταση αυτή συνεπάγεται για την ποιοτική παιδεία μας από τα μαθητικά μας χρόνια.

Το σημαντικό όμως αυτό αφιέρωμα δεν μπορεί να περάσει εύκολα στις τάξεις των σχολείων· και τα παιδιά μας στερούνται αυτόν τον μορφωτικό «μανδύα», απαραίτητο να «περιενδύσει» τη σωστή κοσμοαντίληψή τους. Και τούτο διότι «εγείρονται» διάφορα «οδοφράγματα» που δεν αφήνουν να περάσουν στην τάξη τα κεφάλαια της εξέλιξης, τα οποία παραμένουν φυλακισμένα στις σελίδες των βιβλίων της Βιολογίας της Γ Δ Τάξης του Γυμνασίου και του Λυκείου· διότι απλά η εξέλιξη δεν διδάσκεται καν στο Λύκειο, και στο Γυμνάσιο λίαν ελλιπώς.

Γι΄ αυτό δεν είναι παράδοξο που μια τελευταία μελέτη έδειξε ότι μόνο το 54% των ελληνόπουλων θεωρεί ότι ο Δαρβίνος έχει δίκιο· το ποσοστό αυτό για τα εγγλεζόπουλα είναι 90%! Η κατάσταση αυτή αντανακλά την ιδεολογικο-φιλοσοφική ελευθερία των εκπαιδευτικών αυτών συστημάτων. Στην Αγγλία λ.χ. η θεωρία της εξέλιξης έγινε αποδεκτή μέσα σε έναν χρόνο από τη δημοσίευση του βιβλίου του Δαρβίνου «Η καταγωγή των ειδών διά της φυσικής επιλογής», το 1859, παρά τις πρώτες έντονες αντιδράσεις. Η αντίδραση στη θεωρία αυτή αναδύθηκε 60 χρόνια μετά στις ΗΠΑ με τη διαμόρφωση του «δημιουργισμού», που πριν από λίγα χρόνια μεταλλάχτηκε και έγινε νεοδημιουργισμός με το ψευδοεπιστημονικό «ευφυές σχέδιο». Ευτυχώς όμως που πληθαίνουν οι φωνές φωτισμένων θεολόγων και ιεραρχών, φωνές που ξεκίνησαν από πολύ παλιά, από το Μ. Βασίλειο λ.χ. και τον Αγιο Αυγουστίνο και δυναμώνουν στις μέρες μας, από τον Πάπα π.χ. ή από ορθόδοξους ιεράρχες, για να τονίσουν ότι δεν υπάρχει αντιπαράθεση θρησκείας και εξέλιξης.

Γιατί τότε δεν διδάσκεται στο ελληνικό σχολείο η εξέλιξη; Αν επιχειρήσουμε μια σύντομη διαδρομή προς τα πίσω θα δούμε ότι η διδασκαλία της βιολογίας άρχισε το 1931, αλλά καθιερώθηκε ως αυτόνομο μάθημα το 1969, επί χούντας! Ως το 1976 η προσέγγιση της εξέλιξης γινόταν με αναφορές κυρίως στον δημιουργισμό. Εκτοτε στα βιβλία της βιολογίας αρχίζουν να αναφέρονται ρητώς οι επιστημονικές θέσεις για την εξέλιξη.

Αν θυμηθούμε όμως τι συνέβη με το βιβλίο του Λυκείου «Ιστορία του ανθρώπινου γένους» του 1984-1985, που είχε ένα εξελικτικό σκίτσο και για αυτόν τον λόγο το έκαιγαν, και συγκρίνουμε την κατάσταση εκείνη με τη σημερινή, θα δούμε ότι έχουμε διανύσει «έτη φωτός» στο θέμα της κοινωνικής πέψης και αφομοίωσης της εξέλιξης. Τη δεκαετία του 1980 λ.χ. είχα κάνει πολλές προσκεκλημένες ομιλίες ανά τη χώρα για την εξέλιξη του ανθρώπου και το κλίμα ήταν εκρηκτικό, ενίοτε δε συμπληρωνόταν με προπηλακισμούς ερήμην επιστημονικών επιχειρημάτων. Σήμερα οι αντιδράσεις είναι εντελώς διαφορετικές· με την άρνηση πολλών τέτοιων αντιεξελικτιστών να έχει μεταλλαχθεί σε περιέργεια, και φιλομάθεια, αλλά και σε αποδοχή.

Και πάλι όμως γιατί δεν διδάσκεται η εξέλιξη; Από το 1976 ως το 1999-2000, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι δεν υπήρχε κάποια ιδιαίτερη κινητήρια δύναμη για να επενδυθεί πλήρως η εξέλιξη ως σχολική γνώση. Ωστόσο το φθινόπωρο του 2000 είχα αναλάβει πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και ο διακαής πόθος μου ήταν να φθάσει στα σχολεία η εξέλιξη. Παρά τις συνεχείς όμως εισηγήσεις μας, διότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μόνο εισηγητικό ρόλο έχει, δεν κατέστη δυνατόν να ενσωματωθεί και το κεφάλαιο της εξέλιξης στη διδακτέα- εξεταστέα ύλη της Γ Δ Λυκείου· κάποιους λόγους «προσεγγίζω» σε άλλο άρθρο μου («Το Βήμα», 13.2.2009), «ενημερώνοντας» τον Δαρβίνο με μια επιστολή μου!

Μια κλειστή «ομπρέλα»
Οσον αφορά το Γυμνάσιο, τα πράγματα θεωρητικά φάνταζαν πιο εύκολα, καθώς είχαμε σχεδιάσει από την αρχή το νέο παιδαγωγικό- εκπαιδευτικό σύστημα της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης με την εισαγωγή της διαθεματικότητας και είχαμε προχωρήσει αρκετά στην εκπόνηση των νέων βιβλίων, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το βιβλίο Βιολογίας της Γ Δ Τάξης που εμπεριέχει την εξέλιξη με βαρύνουσα μάλιστα διάσταση· σημειώνεται ότι η κατάθεση του κεφαλαίου αυτού έγινε όταν είχα ήδη παραιτηθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Ωστόσο η εξέλιξη δεν διδάσκεται πάντα. Ενα επιχείρημα που χρησιμοποιείται είναι πως το εν λόγω κεφάλαιο βρίσκεται στο τέλος του βιβλίου και δεν προλαβαίνουν πολλοί εκπαιδευτικοί να το διδάξουν· βρίσκεται όμως εκεί διότι είναι η «ομπρέλα» όλων των άλλων. Οσοι λοιπόν υποστηρίζουν τέτοια πράγματα ξεχνούν επίσης ότι ο σχεδιασμός που είχαμε κάνει είναι τέτοιος ώστε η διδασκαλία της ύλης όλων των νέων βιβλίων να συμπληρώνεται αξιοποιώντας μόνο το 80% του ετήσιου διδακτικού χρόνου· άρα υπάρχει χρόνος! Μήπως λοιπόν φταίει η ευαισθητοποίηση και η επιμόρφωση ή και κάποια αθέατη πολιτική; Ο,τι και να συμβαίνει, το πρόβλημα παραμένει και μετατρέπεται σε πρόβλημα της ποιοτικής παιδείας των παιδιών μας.

Αλλά ακόμη και αν φθάσουμε στο σημείο να διδάσκονται τα κεφάλαια της εξέλιξης στα βιβλία της Γ Δ Τάξης του Γυμνασίου και του Λυκείου, υπάρχει και άλλο πρόβλημα. Π.χ. σε κανένα βιβλίο δεν αναδεικνύεται η ενοποιητική δυναμική της εξέλιξης· δεν συνδέεται ουσιαστικά με το βασικότερο επίπεδο προσέγγισής της που είναι το γενετικό, οι αλλαγές στις γονιδιακές συχνότητες και η γενετική συνέχεια των ειδών, ενώ αναδεικνύεται υπέρμετρα η σημασία των παλαιοντολογικών (απολιθώματα) στοιχείων και όχι των αποδεικτικών μηνυμάτων του DΝΑ, που αντ΄ αυτών προβάλλεται η μερική βιοχημική διάσταση στο επίπεδο των πρωτεϊνών, κυρίως στο βιβλίο του Γυμνασίου στο οποίο μάλιστα υπάρχουν πολύ περισσότερες αστοχίες ή αντιφάσεις· όπως π.χ. η αναφορά στη μια σελίδα ότι «η συγγένεια των Νεάντερταλ με τους σύγχρονους ανθρώπους δεν είναι ξεκάθαρη»(!) και στην επομένη πως είναι «στενοί συγγενείς μας»(!)· όλα ανθρώπινα λάθη, βέβαια, που μπορούν να διορθωθούν.

Το κεφάλαιο της εξέλιξης εμπεριέχεται στα εν λόγω βιβλία με αποσπασματικό επίσης τρόπο, καθώς τα θέματά του δεν συνδέονται με κανένα άλλο κεφάλαιο-θέμα για να αξιοποιηθεί η εξέλιξη ως συνεκτικό δίκτυο όλων των βιολογικών κλάδων. Πώς λοιπόν θα γίνει κατανοητό ότι η εξέλιξη δεν είναι κάτι αφηρημένο αλλά οι αλλαγές του DΝΑ δείχνουν όλη την εξελικτική ιστορία των ειδών; Η επιλεκτική επίσης παράθεση των βιβλιογραφικών αναφορών, με την παράλειψη ελληνικών συγγραμμάτων γενετικής ή εξέλιξης λ.χ., που δεν είναι και πολλά, είναι ένα πρόβλημα για όποιον θέλει να πλουτίσει τις γνώσεις του· άλλωστε η εξέλιξη έγινε αποδεκτή όταν εντάχθηκε στη γενετική. Σημασία πάντως έχει πρωτίστως το πότε θα αρχίσει να διδάσκεται στα σχολεία η εξέλιξη· για να μιλάμε για μαθητές με πληρέστερη εκπαίδευση και ποιοτικότερη παιδεία· τον λόγο έχει πρωτίστως το υπουργείο.

7 ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ


Ακόμη και το παραδοσιακό φύτεμα του «φασίολου» μπορεί να εξελιχθεί σε ένα καλό μάθημα εξέλιξης, μέσα από μια διαθεματική προσέγγιση
Βασική παιδαγωγική αρχή είναι η πρόκληση ενδιαφέροντος στον μαθητή, καθώς μια ανιαρή και αποσπασματική διδασκαλία αποκομμένη από την καθημερινή ζωή προκαλεί και μιαν ανιαρή ανταπόκρισή του. Η εξέλιξη με καθαρά διεπιστημονική βάση και ουσιαστική διαθεματική διάσταση, καθώς αξιοποιούνται διάφορες επιστήμες για να γίνει κατανοητό το θέμα και προσεγγίζονται αξίες και στάσεις που αφορούν το κοσμοείδωλό μας και τα υπαρξιακά μας ζητήματα, είναι ένα θέμα ιδιαίτερου παιδαγωγικο-εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος, που μπορεί εύκολα να προωθήσει το μαθησιακό όφελος των μαθητών.

1 Υπό το πρίσμα αυτό ένα πρώτο υποστρωματικό βασικό στοιχείο της διδασκαλίας της εξέλιξης είναι η κατανόηση από τον εκπαιδευτικό ότι η διδαχή οποιουδήποτε θέματος της μοντέρνας βιολογίας δεν έχει νόημα αν δεν επενδύεται και με εξελικτικές προεκτάσεις-διασυνδέσεις. Π.χ. μιλώντας για τους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς ή για τη βιολογία και την ιατρική στο κεφάλαιο «Γενετική Μηχανική και Βιοτεχνολογία», μπορεί να κάνει μια σπερματική εισαγωγή στην εξέλιξη προετοιμάζοντας τα παιδιά για το επόμενο κεφάλαιο της εξέλιξης, παρακινώντας την περιέργεια τους· γι΄ αυτό θα πρέπει να σχολιαστεί διαθεματικά η εξελικτική διάσταση της γενετικής τροποποίησης σε σχέση με τη φυσική επιλογή, όπως και της εξέλιξης της ανθεκτικότητας των μικροβίων στα αντιβιοτικά ή των εντόμων στα εντομοκτόνα, διασυνδέοντας τα δύο κεφάλαια, αν και τέτοιες διασυνδέσεις δεν διευκολύνονται από το βιβλίο της Γ΄ Γυμνασίου. Γι΄ αυτό ο εκπαιδευτικός καλείται να διαμορφώσει τις απαραίτητες γνωσιακές γέφυρες.

Αλλά και στο βιβλίο της Γ΄ Λυκείου, το κεφάλαιο «Ανθρωπος και Υγεία» ενδείκνυται ιδιαίτερα για συστηματοποιημένες εξελικτικές προεκτάσεις- διασυνδέσεις· το βιβλίο αυτό βέβαια δεν γράφτηκε στο πλαίσιο της διαθεματικότητας, αλλά όλα του τα κεφάλαια είναι ιδανικά για τέτοιες ολιστικές, διαθεματικές δηλαδή προσεγγίσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να καλύψουν, άτυπα τουλάχιστον αλλά ουσιαστικά, το βασικό μέρος του κεφαλαίου της εξέλιξης, στο οποίο αλλού υπάρχουν παρωχημένες και υπέρμετρα αναπτυγμένες υποενότητες, όπως εκείνη για τον Λαμάρκ, και αλλού υποβαθμίζεται ή γίνεται ανύπαρκτη η έμφαση που έπρεπε να δοθεί στη γενετική συνέχεια των ειδών.

2 Ενα δεύτερο διδακτικό στοιχείο αφορά την ανάδειξη της σχέσης της εξέλιξης με τη καθημερινή ζωή και συνακόλουθα με την ποιότητα ζωής του ανθρώπου. Π.χ. μπορεί να τονιστεί ότι η έρευνα πολλών ασθενειών εξαρτάται από τις τεχνικές και τις μεθοδολογίες της εξελικτικής γενετικής και βιολογίας· όπως λ.χ. η εξελικτική απαρχή του ιού του ΑΙDS, η ταυτοποίηση πολλών νεοεμφανισθεισών ασθενειών με εξελικτικές μελέτες και η αντιμετώπισή τους με θεραπευτικές στρατηγικές που βασίζονται στις εξελικτικές αρχές, οι οποίες εφαρμόζονται επίσης στα θέματα φυτικής και ζωικής παραγωγής. Κατανοώντας λοιπόν τέτοιας μορφής διασυνδέσεις οι μαθητές θα αναπτύσσουν περισσότερο ενδιαφέρον που θα τους βοηθήσει να κατακτήσουν ευκολότερα και βαθύτερα το θέμα της εξέλιξης· και ότι απορρίπτοντας την εξέλιξη απορρίπτουμε και την ιατρική λ.χ. ή άλλες επιστήμες.

3 Ενα τρίτο διδακτικό στοιχείο είναι η αξιοποίηση της πρωτοβουλιακής δράσης του εκπαιδευτικού για να αξιοποιεί παραδείγματα από το σχετικό λογισμικό ή από δημοφιλή ΜΜΕ· εφημερίδες λ.χ., τηλεόραση, Διαδίκτυο· παραδείγματα που θα αναδεικνύουν λ.χ. ανακαλύψεις νέων ειδών ή αφανισμούς άλλων λόγω της περιβαλλοντικής κακοποίησης, θέματα δικονομικής γενετικής για επιβεβαίωση ή απόρριψη ενόχου εγκλήματος ή πατρότητας κάποιου αναγνωρίσιμου προσώπου· ακόμη και εθνολογικά θέματα· προσεγγίσεις που βασίζονται σε εξελικτικές τεχνικές αποκάλυψης δεικτών DΝΑ, οι οποίοι αξιοποιούνται για ειδικές φυλο γενετικές αναλύσεις, ουσιαστικοποιώντας στην πράξη την έννοια της εξέλιξης.

4 Τέταρτο διδακτικό στοιχείο αποτελεί η προσπάθεια του εκπαιδευτικού να κατανοήσουν οι μαθητές ότι η εξέλιξη δεν ερευνάται μόνο στην ιστορική της διάσταση, αλλά μπορεί να παρατηρηθεί άμεσα και στο εργαστήριο ή στο πεδίο. Π.χ. πρόσφατες έρευνες ανάλυσης «απολιθωμένου» γονιδιωματικού DΝΑ του Νεάντερταλ έδειξαν ότι δύσκολα διακρίνεται γενετικά από τον σύγχρονο άνθρωπο, πληροφορία που έχει περάσει και στις εφημερίδες· όπως και άλλες που επιδιώκουν κλωνοποίηση καλοδιατηρημένου γονιδιώματος αφανισθέντων ειδών για να τα «αναστήσουν»! Να τονιστεί επίσης ότι με την προσομοιωτική υπολογιστική τεχνική μπορούμε να επαναδομήσουμε αρχαία γονίδια και πρωτεΐνες και να μελετήσουμε τη λειτουργία τους! Πληροφορίες αυτής της μορφής εξάπτουν τη φαντασία των μαθητών και ο εκπαιδευτικός μπορεί να τις αναζητεί και να τις βρίσκει εύκολα.

5 Ενα πέμπτο διδακτικό στοιχείο αντανακλά η έμφαση που πρέπει να δοθεί στη σημασία της γενετικής ποικιλότητας πάνω στην οποία δρα η φυσική επιλογή. Π.χ. με το παράδειγμα ότι η φυσική επιλογή δεν μπορεί να δράσει σε έναν πληθυσμό «κλωνοποιημένων» ανθρώπων, άρα δεν θα υπάρξει εξέλιξη, χωρίς την οποία ένα είδος αφανίζεται, γίνεται κάθετη προέκταση-διασύνδεση με τη βιολογία της Β΄ Λυκείου, και αναδεικνύεται η σημασία τόσο της γενετικής ποικιλότητας όσο και της φυσικής επιλογής, ο ορισμός της οποίας πρέπει να γίνει σαφής, προεκτεινόμενος στη θεωρία της μοντέρνας σύνθεσης, για να γίνει πιο κατανοητή με το παράδειγμα.

6 Εκτο διδακτικό στοιχείο είναι ότι η εξελικτική θεωρία έχει εξελιχθεί από την εποχή του Δαρβίνου ως σήμερα· και ότι η εξέλιξη δεν είναι συνώνυμη της φυσικής επιλογής, καθώς υπάρχει και η γενετική παρέκκλιση που αλλάζει τυχαία ορισμένες γονιδιακές συχνότητες. Διαφορετικά η εξέλιξη δέχεται επιθέσεις από αντιεξελικτιστές που θέλουν να «δομήσουν» έναν αχυράνθρωπο- δημιούργημα της εξίσωσης, εξέλιξη = φυσική επιλογή, για να αναδείξουν μετά ότι η φυσική επιλογή δεν είναι ο μοναδικός μηχανισμός εξελικτικής αλλαγής και να προβάλουν τελικά την ιδέα της ύπαρξης «κάτι άλλου», του ευφυούς σχεδίου δηλαδή, προκαλώντας την επιδιωκόμενη σύγχυση, που δεν οδηγεί στη μάθηση.

7 Ενα έβδομο διδακτικό στοιχείο που πρέπει να τονιστεί είναι τα μεγάλα χρονικά διαστήματα τα οποία απαιτούνται για τις παρατηρήσιμες μεγάλες εξελικτικές αλλαγές, καθώς οι μαθητές αποδέχονται πιο εύκολα ότι η εξέλιξη συμβαίνει σε μικρά χρονικά διαστήματα και δυσκολεύονται να κατανοήσουν ότι η ζωή στη Γη έχει ιστορία κοντά στα 4 δισεκατομμύρια χρόνια. Αν αντιληφθούν όμως ότι η εξέλιξη εκτυλίσσεται και σήμερα, όπως καταδεικνύεται από πληθώρα ευρημάτων και με μεθόδους όμοιας προσέγγισης με εκείνες που χρησιμοποιούνται από άλλες επιστήμες, τότε θα κατανοήσουν ότι η ίδια διεργασία συνέβαινε και στο παρελθόν, κατακτώντας μια ολιστικότερη αντίληψη της εξέλιξης.

Σε πρόσφατη λ.χ. διάλεξή μου για τον Δαρβίνο, ένας ακροατής ήγειρε το πρόβλημα ότι δεν έχει δει ποτέ κανένας άνθρωπος να δημιουργείται νέο είδος. Μπορεί η ένσταση αυτή να είχε κοινωνικοθρησκευτικό υπόστρωμα, αλλά σίγουρα και άγνοια ως προς το ότι έχουν παρατηρηθεί και εξελικτικές μεταβολές πάνω από το είδος· άλλη μία επίπτωση της μη διαθεματικής κατάκτησης του θέματος.

Θα πρέπει να τονιστεί επίσης ότι η πρωτοβουλιακή διδακτική ελευθερία που παρέχει στον εκπαιδευτικό κυρίως του Γυμνασίου το διαθεματικό παιδαγωγικο-εκπαιδευτικό σύστημα, του δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιεί και όποια άλλη αποτελεσματική διδακτική παρέμβαση κρίνει σκόπιμη. Ο εκπαιδευτικός του Λυκείου είναι περιορισμένος, αλλά μπορεί να κάνει επίσης, εύκολα, προεκτάσεις- διασυνδέσεις με την εξέλιξη. Ολα αυτά βέβαια απαιτούν προσεγγίσεις, όπως η διαθεματική· απαιτούν επίσης περισσότερο χρόνο και κόπο από τον εκπαιδευτικό· αλλά προσφέρουν και περισσότερη ικανοποίηση για όποιον βούλεται να είναι μεγάλος δάσκαλος που εμπνέει· ο καλός δάσκαλος δεν αρκεί.

Ο κ. Σ. Ν. Αλαχιώτης είναι καθηγητής Γενετικής.
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας
Page: of 38 Προηγούμενο Θέμα Θέμα Επόμενο Θέμα  
Προηγούμενη σελίδα | Επόμενη σελίδα
 Νέο Θέμα  Κλειδωμένο Θέμα
 Εκτυπώσιμη μορφή
Μετάβαση σε:
RunningNews.gr Forum © RunningNews.gr Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000